AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator
AG Excalibur Alligator

Rett fra skrekk-kabinettet

Jeg trodde egentlig ikke det gikk an å lage noe styggere enn en BMW X6. Frankfurt-utstillingen viste hvor feil jeg tok.

Publisert Sist oppdatert

Heldigvis var den gjemt milevis fra der hvor det store publikum vandret, men likevel må det bemerkes at AG Excaliburs Gleb Shcheglov-designede Alligator-versjon av den store BMW-en, ble vist frem på årets Frankfurt-utstilling.

For meg vil den lenge leve som et eksempel på noe som kanskje ikke burde ha vært vist. Schtøggere blir det ikke – i mine øyne.

Gleb Shcheglov er en designer fra Litauen der også dette firmaet som bygger disse tingene, Eistika, befinner seg.

Unikt portrett
Unge Gled har en egen hjemmeside der det ligger tekster som tyder på at han har tenkt litt på Meningen med Livet.

«Mine biler er skapt for å være et unikt portrett av dens bruker. En bil som blir en slags arkitektur som blir bygget på basis av en dekoding av vår kundes daglige liv, hans behov, hans drømmer og han oppfatninger…»

Han avslutter også heldigvis med at «Jeg er Gleb Shcheglov. Som sjefdesigner er det jeg personlig som tar alt ansvaret».

Flott, så slipper vi å skylde på andre.

Mer, mer, mer
Nå er det imidlertid bare å slå fast at det vi har her er et karosseri-kit der bredden over forhjulene er økt med ti cm og bredden bak er økt med 15, og overhenget foran er 20 cm lenger og hvor han dessuten har økt høyden på karosseriplater både foran og bak med 10 cm.

Dessuten har han lagt på 24 x 9 tommers hjul for virkelig å fortelle at dette er stort.

Og så tegnet en ny front da. Det er lenge siden jeg har sett noe verre – og håper det blir lenge til neste gang.

Men det skal disse folkene ha – de rykker litt opp i en presentasjon som etterhånden blir ganske uniformert og ganske banal. Jeg skulle bare ønsket de kunne gjort det på en litt mer elegant måte.

Powered by Labrador CMS