-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Evoque med åpen løsning
Nå er den her. Offisielt. Verdens første luksus-SUV med taket ned. Hvis du vil.
Akkurat nå lurer jeg litt på hva som egentlig hendte med Nissan Murano CrossCabriolet – det var jo en kjempeidé da de viste den i 2011, bortsett fra at kundene ikke var enige. Hele prosjektet ble droppet et par år senere.
Jeg går ut fra at Land Rover har sjekket den historien, for nå går de veldig høyt ut med sin Range Rover Evoque Convertible.
Vi har sett bilder av den før, under testing i ørken og dype elveleier og på motorveier – budskapet har åpenbart vært at dette blir en Evoque, som du kjenner den – bare med en liten finesse på toppen.
Smart tak
Og den finessen er spennende nok. Et canvastak som folder seg på plass på under 20 sekunder (og som bruker et par sekunder mer på å reise seg).
Men det er flere elementer i denne avdelingen. Taket folder seg i en Z, akkurat som på en 911 Cabriolet, slik at den forreste delen av taket ligger som et deksel over det hele når taket er slått ned. Det ser svært ryddig ut.
Sikkerheten tas vare på ved at veltebøyler popper opp dersom følere merker at nå er noe i ferd med å gå galt.
Og på minus-siden, men det er det ikke noe å gjøre ved, er bagasjevolumet krympet til 251 liter, halvparten av det du finner i en Evoque med fast tak.
Det er fremdeles plass til fire, og med to trim-nivåer burde du kunne få akkurat det du er ute etter.
To motorer
Land Rovers utvalg av firesylindrede bensin- og dieselmotorer inkluderer den kraftige Si4-bensinmotoren med 240 hk. Alternativt kan man velge 2,0-liters dieselmotorer med 150 hk eller 180 hk.
I tillegg, selvfølgelig, til firehjulsdriften med alt den inneholder av Terrain Response, Wade Sensing og All-Terrain Progress Control (spør ikke meg).
Her skal du kunne se himmelen, uansett hva slags terreng du beveger deg i.
Lanseringen ble ganske storslagen. Midt i London og belyst av 20 skikkelige prosjektører på til sammen 400.000 lumen, samtidig som man brukte det fantastiske springvannet i Granary Square som bakgrunn.
Der har du 1080 vannkilder, alle kontrollert individuelt og opplyst av over 4000 led-lamper. Disse kombineres for å skape enorme pixel-bilder. Denne gangen illuderte man de skiftende årstidene, for å presisere at her har du en bil for All Seasons.
Bilen kommer til å debutere på Los Angeles utstillingen og vil være på markedet til våren.