Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet
Range Rover Evoque Cabriolet

Evoque med åpen løsning

Nå er den her. Offisielt. Verdens første luksus-SUV med taket ned. Hvis du vil.

Publisert Sist oppdatert

Akkurat nå lurer jeg litt på hva som egentlig hendte med Nissan Murano CrossCabriolet – det var jo en kjempeidé da de viste den i 2011, bortsett fra at kundene ikke var enige. Hele prosjektet ble droppet et par år senere.

Jeg går ut fra at Land Rover har sjekket den historien, for nå går de veldig høyt ut med sin Range Rover Evoque Convertible.

Vi har sett bilder av den før, under testing i ørken og dype elveleier og på motorveier – budskapet har åpenbart vært at dette blir en Evoque, som du kjenner den – bare med en liten finesse på toppen.

Smart tak
Og den finessen er spennende nok. Et canvastak som folder seg på plass på under 20 sekunder (og som bruker et par sekunder mer på å reise seg).

Men det er flere elementer i denne avdelingen. Taket folder seg i en Z, akkurat som på en 911 Cabriolet, slik at den forreste delen av taket ligger som et deksel over det hele når taket er slått ned. Det ser svært ryddig ut.

Sikkerheten tas vare på ved at veltebøyler popper opp dersom følere merker at nå er noe i ferd med å gå galt.

Og på minus-siden, men det er det ikke noe å gjøre ved, er bagasjevolumet krympet til 251 liter, halvparten av det du finner i en Evoque med fast tak.

Det er fremdeles plass til fire, og med to trim-nivåer burde du kunne få akkurat det du er ute etter.

To motorer
Land Rovers utvalg av firesylindrede bensin- og dieselmotorer inkluderer den kraftige Si4-bensinmotoren med 240 hk. Alternativt kan man velge 2,0-liters dieselmotorer med 150 hk eller 180 hk.

I tillegg, selvfølgelig, til firehjulsdriften med alt den inneholder av Terrain Response, Wade Sensing og All-Terrain Progress Control (spør ikke meg).

Her skal du kunne se himmelen, uansett hva slags terreng du beveger deg i.

Lanseringen ble ganske storslagen. Midt i London og belyst av 20 skikkelige prosjektører på til sammen 400.000 lumen, samtidig som man brukte det fantastiske springvannet i Granary Square som bakgrunn.

Der har du 1080 vannkilder, alle kontrollert individuelt og opplyst av over 4000 led-lamper. Disse kombineres for å skape enorme pixel-bilder. Denne gangen illuderte man de skiftende årstidene, for å presisere at her har du en bil for All Seasons.

Bilen kommer til å debutere på Los Angeles utstillingen og vil være på markedet til våren.

Powered by Labrador CMS