-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Plan for flere hydrogenstasjoner
Det norske hydrogenselskapet NEL har signert en intensjonsavtale med den Reitan-eide Uno-X Gruppen, som sier at de innen 2020 skal etablere minst 20 hydrogen-stasjoner i Norges største byer.
Hyundais hydrogenelektriske ix35 Fuel Cell har blitt serieprodusert siden 2013 og er til salgs i 13 europeiske land, deriblant Norge. Toyota har også lansert sin hydrogendrevne Mirai i Europa, men foreløpig ikke i Norge. Det kan kanskje endre seg nå.
Hittil i år er det registrert 9 hydrogendrevne biler i Norge, alle av typen Hyundai ix35 Fuel Cell. Prislappen på under 499.900 kroner bør ikke skremme kunder fra å konvertere til hydrogen, men problemet er at det i dag kun er mulig å tanke en slik bil på svært få steder.
Nå kan vi få en løsning på denne utfordringen - NEL og Uno-X opplyser at de vil etablere et joint venture med henholdsvis 49 og 51 prosents eierandel, og selskapet har som mål å bygge opp et nettverk av fyllestasjoner for hydrogen.
Selskapene opplyser at de ser det som naturlig å starte sentralt på Øst- og Vestlandet.
NEL-sjef Lars Christian Stugaard sier til Teknisk Ukeblad at etter denne utrullingen vil det bli mulig å bruke en hydrogenelektrisk bil på lik linje med en vanlig bil i Norge. Den daglige bruken vil være sammenlignbar med en bensin- eller dieselbil i dag.