-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Buicks Camaro
Biler som dette er ikke skapt med tanke på det norske avgiftssystemet. Men amerikanerne elsker dem, og det er lett å forstå.
Avista Concept kaller Buick sin showmobil som debuterer i Detroit – en 2+2 coupé med lekre linjer og rå muskelkraft.
Under panseret sitter en twin turbo V6 som sender 400 hester gjennom en 8-trinns automatkasse til bakhjulene. Magnetic Ride sørger for at kreftene forplantes effektivt ned i bakken ved å analysere veien meter for meter.
Gubbemerke
Buick opererer i dag primært på to markeder – det amerikanske, hvor kundegruppen er i ferd med å dø ut på grunn av høy alder, og det kinesiske, hvor de primært selger rimeligere modeller.
Dette er altså et uvanlig friskt innspill fra et merke som må betegnes som relativt forgubbet.
Om denne bilen realiseres kan nok mye av teknikken overføres fra Cadillac ATS-V – Buick er et av de mange merkene i GM-familien som fortsatt holder hodet over vann. Kanskje kunne en modell som Avista gi dem en vitamininnsprøyting.
Buick minner oss om at de har en stolt tradisjon med muskelbil ved å servere et bildegalleri med gamle klassikere.
Som vanlig når man viser konseptbiler sies det ikke et ord om planlagt produksjon, men om responsen i Detroit blir som ønsket kan det nok ligge muligheter her. Spesielt siden man kan hente en stor del av komponentene fra GMs delereoler.