-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er første Genesis
Hyundai lanserer et eget merke for å konkurrere i det ypperste luksussegmentet. Toppmodellen G90 er på plass i Detroit.
Vi har fortalt om Genesis tidligere, og at de har til hensikt å utvikle en serie modeller for å konkurrere mot det ypperste av premium-merker.
Lexus er nok den mest nærliggende konkurrent, men her er vi også i et segment der vi finner toppmodeller fra Audi, BMW, Mercedes og Jaguar.
I første omgang skal merket lanseres i USA og Korea, men det stopper ikke der. Kina, Russland og de rike landene i Midtøsten står også for tur. Foreløpig er ikke Europa nevnt med et ord.
Det mest avanserte på sikkerhetsfronten, kvalitet i alle ledd og utsøkte materialer skal få kundene i det øverste luksussegmentet til å vurdere Hyundai. Vi blir ikke veldig overraket om også pris blir en faktor når de skal slå seg inn på et godt etablert marked.
Muskler
G90 skal leveres med to alternative motorer – en 3,3-liters twin turbo V6 med 365 hk og et dreiemoment på 510 Newtonmeter, samt en 5,0-liters direkteinnsprøytet V8 med 420 hk og 520 Nm.
8-trinns automatgir er standard. Det er også bakhjulsdrift, men G90 kan også leveres med trekk på alle fire.
Bilen har en lengde på 520 cm, en bredde på 191 cm og en høyde på 150 cm. Akselavstanden er på rause 316 cm. Det er mål som tilsvarer en lang Lexus LS, eller en lang Mercedes S-Klasse om du foretrekker den sammenligningen.