-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her er første Genesis
Hyundai lanserer et eget merke for å konkurrere i det ypperste luksussegmentet. Toppmodellen G90 er på plass i Detroit.
Vi har fortalt om Genesis tidligere, og at de har til hensikt å utvikle en serie modeller for å konkurrere mot det ypperste av premium-merker.
Lexus er nok den mest nærliggende konkurrent, men her er vi også i et segment der vi finner toppmodeller fra Audi, BMW, Mercedes og Jaguar.
I første omgang skal merket lanseres i USA og Korea, men det stopper ikke der. Kina, Russland og de rike landene i Midtøsten står også for tur. Foreløpig er ikke Europa nevnt med et ord.
Det mest avanserte på sikkerhetsfronten, kvalitet i alle ledd og utsøkte materialer skal få kundene i det øverste luksussegmentet til å vurdere Hyundai. Vi blir ikke veldig overraket om også pris blir en faktor når de skal slå seg inn på et godt etablert marked.
Muskler
G90 skal leveres med to alternative motorer – en 3,3-liters twin turbo V6 med 365 hk og et dreiemoment på 510 Newtonmeter, samt en 5,0-liters direkteinnsprøytet V8 med 420 hk og 520 Nm.
8-trinns automatgir er standard. Det er også bakhjulsdrift, men G90 kan også leveres med trekk på alle fire.
Bilen har en lengde på 520 cm, en bredde på 191 cm og en høyde på 150 cm. Akselavstanden er på rause 316 cm. Det er mål som tilsvarer en lang Lexus LS, eller en lang Mercedes S-Klasse om du foretrekker den sammenligningen.