Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber & Racer

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

To lystige fra Renault

Renault i India lanserer to festlige konsepter i forbindelse med New Delhi Auto Show – Kwid Climber og Kwid Racer.

Publisert Sist oppdatert

Vi fortalte om Renault Kwid i fjor sommer, en småbil designet spesielt for India, og det er kun her den bygges. Og den må kunne kalles en suksess – fire måneder etter salgsstart hevder Renault India at de allerede har mottatt 90.000 ordres.

På tross av kompakte mål på 368 x 158 cm har Kwid en bakkeklaring på 18 cm – det er mange såkalte SUV-er som har mindre klaring enn det.

Nå er det ikke første gang vi møter Kwid i konseptform – på New Delhi-utstillingen for to år siden sto det også en morsom variant.

Motsetninger

Kwid Climber er en kompakt off-roader med ekstra bakkeklaring, økt sporvidde, korte overheng og designdekk – alt for at den skal ta seg frem i ulendt terreng som det sikkert er nok av utenfor de store byene i India.

Kwid Racer er den rake motsetningen. Med 18-tommers hjul, lavprofil dekk, aerodynamiske detaljer, racingstoler, firepunkts belter og veltebur, er det racing-egenskapene som står i fokus.

Innendørs dominerer materialer som Alcantara, aluminium og karbon. Her er rødt brukt som kontrastfarge til den klare blå lakken. Foran seg har føreren en digital turteller og et skinnkledd ratt.

Mer konkrete nyheter på utstillingen er en 1,0-liters bensinmotor og en 5-trinns AMT (Automated Manual Transmission) girkasse som begge blir tilgjengelig i de folkelige Kwid-modellene i nær fremtid.

Powered by Labrador CMS