-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Rimac i produksjon
Vi har møtt den vanvittige superbilen fra Kroatia før. Første gang Rimac viste seg frem var Frankfurt 2011. Til Genève lover de oss produksjonsutgaven.
Lagt tilbake i sein jernalder, høsten 2011, var Rimac-spesifikasjonene vanskelig å tro på. Langt over 1000 hester fra noe vi aldri hadde hørt om før var blant det som var vanskelig å tro på.
Nå er de på plass i Genève, og det, sier de, er med den modellen du kan bestille nå. For nå er det hele produksjonsferdig – og bilder hjemmefra viser faktisk flere biler i forskjellig grad av ferdiggjøring.
Nå er det bare å slå fast at her har vi med en elbil å gjøre, og da er egentlig batterier og motorer en gitt del av pakka. Selv om Rimac overrasker her også.
Selvbygget
De har selv bygget opp en energiboks av 8450 celler som pakker 82kWh, men som kan boostes til 1 MW ved sterk akselerasjon og som kan ta tilbake inntil 400 kW ved regenerativ bremsing.
Det er fire motorer til sammen, en til hvert hjul, men de to bakerste har hver sin to-trinns kasse som skal gjøre frasparket enda mer imponerende.
Tallene er slike som nok vekker interesse over et glass øl. 2,6 til 100, 3,6 fra 100 til 200, og skal du plutselig fra to til trehundre, tar det åtte. Det hele stopper på 355.
En sterk hjelp til den type fremgang er noe de kaller R-AWTV som selvfølgelig har med momentfordeling å gjøre, og som du også kan dra nytte av ved vanlig (forekommer det?) kjøring.
Drift modus
For du kan også bruke R-AWTV’n til å be om nøytral handling eller ekstrem over- eller under-styring, du kan sågar velge en drifting modus, som på en Focus RS til ikke fullt så mange penger.
De elektroniske støttesystemene reagerer på bakgrunn av blant annet 500 sensorer rundt omkring.
Bildene antyder hvordan bilen ser ut nå. De forsikrer at ikke en eneste bit er hentet fra andre produsenters komponentbinger. Vi blir jo også lovet et skikkelig luksuriøst, men førersentrert, interiør.
Pris?
Aner ikke, men det trues med at det bare skal bygges åtte slike.