-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste Impreza
Subaru har vist en ny generasjon Impreza for det amerikanske markedet. Til oss kommer den tidligst i 2017.
Som vi fortalte for noen uker siden var Impreza hovedattraksjonen for Subaru på New York International Auto Show i påsken.
Vi har fått klare signaler om at neste generasjon Impreza var på trappene, først gjennom en 5-dørs konseptbil på Tokyo-utstillingen i fjor høst, og så, noen uker senere, en sedan på LA Auto Show.
Noen håpet nok at den endelige bilen ville dukke opp på årets Genève-utstilling, med der måtte vi nøye oss med nok en teaser – nå i form av XV Concept. Som mange vet er XV nærmest å regne som en forhøyet utgave av Impreza.
Se spionbilder av neste generasjon Impreza
Nå er altså nye Impreza endelig avduket i amerikansk utgave, som neppe vil skille seg dramatisk fra den europeiske med hensyn til design.
Større og mer praktisk
I USA skal bilen selges i to karosseriformer, som sedan og 5-dørs kombikupe, og det er sannsynligvis kun sistnevnte som etter hvert kommer til Europa.
Med en lengde på 446 cm, en bredde på 177,7 cm og en høyde på 145,5 cm er den fem centimeter lengre enn dagens modell, nesten fire centimeter bredere men så godt som identisk i høyden.
Akselavstanden er strukket med tre centimeter til 267 cm. Det bør gi rom for et enda større bagasjerom enn dagens på 380 liter (identisk med Golf).
Designmessig er bilen lett gjenkjennelig som en moderne Subaru med falkeøyne-lykter og en markant grill – elementer vi kjenner igjen fra nye Levorg.
Moderne og sikker
Interiøret er ryddig og moderne med blant annet en 8-tommers berøringsskjerm sentralt på dashbordet. Infotainment-systemet er kompatibelt med Android Auto og Apple CarPlay.
Nye Impreza er bygget på en ny fleksibel plattform som etter hvert skal danne grunnlaget for flere av Subarus modeller. Subaru lover at kjøreegenskaper, komfort og sikkerhet har stått i fokus under utviklingen av plattformen.
Plattformen sørger for dramatisk økning av vridningsstabilitet i karosseri og chassis, mellom 70 og 100 prosent, ifølge Subaru. Mindre vibrasjoner skal sørge for mindre støy i kabinen.
Boxer og firehjulsdrift
Bilene som vises i USA har en 2,0-liters direkteinnsprøytet boxermotor der 80 prosent av komponentene ifølge Subaru er nye. Motoren har 152 hk og kreftene fordeles gjennom en CVT-kasse som kan styres manuelt i syv trinn via hendler på rattet.
Som i de fleste Subaru-modeller er symmetrisk firehjulsdrift standard.
EyeSight
På sikkerhetsfronten får Impreza EyeSight – et sikkerhetssystem som før ble lansert på nye Outback. Systemet benytter kamera i frontruten som gir signaler til pre-kollisjons bremsing, adaptiv cruise-kontroll og filskift assistanse.
I tillegg gir det automatisk dimming av fjernlys, og Impreza har også aktive kurvelys.
Den amerikanske utgaven av Impreza skal bygges i USA, mens de europeiske og japanske bilene trolig vil komme fra Japan.
-Vi kan dessverre ikke si noe om når nye Impreza kommer til Norge. Vi kommer naturligvis med detaljer straks vi vet mer, sier Subaru Norges informasjonsdirektør, Stian Thrane.