-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Langt mellom C og K
Renault lanserer en ny modell for Russland. Det er mye mer enn en bokstav som skiller den fra "vår" utgave.
Captur er en populær modell i Vest-Europa, men nå lanserer Renault en ny modell for Russland der C er byttet ut med K slik at navnet blir Kaptur.
Designmessig er den ikke helt ulik vår norske Captur, men dette er en bil som er skreddersydd for Russland både når det gjelder størrelse og egenskaper. Og den skal bygges eksklusivt på Renault-fabrikken i Moskva.
Kaptur er en av ti modeller som Renault-Nissan-sjeg Carlos Ghosn har lovet i løpet av inneværende år og en viktig modell for konsernets ekspansjon utenfor Europa.
- For å designe Kaptur har vi mikset Renaults generelle designtrekk med Russlands spesielle behov for off-road muligheter, komfort og bruksvennlighet. Kaptur er en ekte crossover med en robust og uttrykksfull design, sa designsjef Larens van Acker da han avduket bilen i Moskva.
Størrelsesmessig ligger Kaptur mellom den europeiske Captur og SUV-en Kadjar.
Den har en lengde på 433 cm, en bredde på 181 cm og en høyde på 161 cm over en akselavstand på 267 cm. Bagasjerommet har en kapasitet på fra 387 til 1200 liter med 60/40-delt baksete.
Kaptur har firehjulsdrift som standard, og bakkeklaringen er på hele 204 mm. Det skal ifølge Renault gjøre den ideell for det tøffe klimaet som kan oppleves i deler av det store russiske kontinentet.
Meldingen fra Renault sier ikke et pip om drivlinje, men som vi ser av bildene kan i alle fall kundene velge mellom automat eller manuell girkasse.
I tilfelle du lurer, så var Captur den mest solgte Renault-modellen i Norge i 2014 og nummer to, kun slått av elbilen Zoe, i fjor. Dette ifølge data fra OFV.