-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lang E for Kina
Kvelden før bilutstillingen i Beijing åpner, benytter Mercedes til å avduke en ny bil som er skreddersydd for kresne kinesere.
Kinesere elsker biler som er ekstra lange, slik at de i tillegg til å kjøre selv, kan bli sjåføret rundt. Derfor lager mange produsenter lange utgaver spesielt for dette markedet.
Nå er jo ikke Kina med sine nesten 1,4 milliarder innbyggere akkurat noe nisjemarked, det er lenge siden de inntok førsteplassen som verdens største bilmarked. Selvsagt strekker man seg, bokstavelig talt, langt for å nå et slikt publikum.
I dag har Mercedes-Benz avduket sin kinesiskbygde, forlengede E-Klasse. Den måler 5.063 mm fra A til Å med en akselavstand på 3.079 mm – begge mål 140 mm lengre enn i standardutgaven.
Baksetekomfort
Nesten hele den ekstra lengden (134 mm) kommer baksetepassasjerene til gode. I tillegg kan de kose seg i luksuriøse seter med masse justeringsmuligheter, med audiovisuell underholdning av ymse slag.
Mercedes tilbyr den lange E-klassen i to designspråk, som saloon og sport saloon. Førstnevnte har den klassiske rillen med stjerna på panseret, mens sportsutgaven har en stor stjerne inkorporert i selve grillen.
Det sies ikke noe spesifikt om motorer, men vi kan vel anta at det fins et utvalg som tilfredsstiller kinesisk smak også på dette feltet.
Utstyr skal det heller ikke skorte på, listen over tilgjengelig luksus og komfort er lang. Den inneholder blant annet interiørbelysning i 64 farger slik at man kan tilpasse lyset til den atmosfæren man ønsker.