BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo
BMW 3-serie Gran Turismo

Facelift for BMW GT

Tiden er moden for en oppdatering av 3-serie GT. Det innebærer ny teknikk og nye og oppdaterte drivlinjer.

Publisert Sist oppdatert

Gran Turismo, eller GT, er det minst utbredte medlemmet av BMWs 3-serie. Likevel ble det registrert rundt 300 slike i fjor, drøyt 20 prosent av det totale 3-seriesalget på 1353 biler.

Tallene hittil i år viser at salget holder seg på tilsvarende nivå, på tross av at de andre 3-seriemodellene, sedan og stasjonsvogn, er ute i nye og oppdaterte utgaver.

- BMW 3-serie Gran Turismo er en populær modell i Norge. Kundene er gjerne ute etter en kompakt bil med god bagasjeplass og baksetekomfort, sier Christian Gottschalk, markeds- og kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

- Vi forventer at salget vil opprettholdes på nåværende nivå, men for øyeblikket er det den ladbare 330e det er mest interesse rundt. Og i motsetning til mange andre, så er vi leveringsdyktige, sier Gottschalk.

Egen nisje
Når det gjelder innvendig plass er Gran Turismo utvilsomt det smarteste alternativet i 3-serien. 20 cm ekstra lengde gir baksetekomfort på nivå med en 7-serie. Et bagasjerom på 520 liter er identisk med det en 5-serie sedan kan oppvise.

3-serie Gran Turismo har ingen direkte konkurrenter hos erkerivalene Audi eller Mercedes, men de som velger å kjøpe den har trolig vurdert en stasjonsvogn eller en sedan fra et av disse merkene. Et mer sportslig alternativ er 4-serie Gran Coupé.

I forbindelse med ansiktsløftet innføres LED tåke- og hovedlys som standard. LED er også det som gjelder i baklysene. Avhengig av dine preferanser kan du velge en standardbil eller en av stilartene Sport Line, Luxury Line eller M Sport.

Drivlinjer
Totalt tilbys 3-serie GT med 8 alternative motorer, manuell eller automatisk girkasse og bakhjuls- eller firehjulsdrift (unntatt 318d).

Bensinmotorene spenner fra 184 til 326 hestekrefter mens dieselutvalget strekker seg fra 136 til 313 hk.

Bensinmotorene er nye for denne modellserien mens dieselmotorene er oppdaterte utgaver av de som har vært brukt tidligere, med utslippsreduksjon på inntil 14 prosent. Et helt nytt alternativ er 325d med 224 hk og et dreiemoment på 450 Nm.

Den «nye» 3-serie Gran Turismo kommer på markedet i juli, og BMW Norge forventer å ha prisene klare i slutten av juni.

Her er utvalget:

Fakta BMW 3-serie Gran Turismo

320i

330i

340i

318d

320d

325d

330d

335d

Slagvolum (ccm)

1998

1998

2998

1995

1995

1995

2993

2993

Effekt (hk)

184

252

326

150

190

224

258

313

Moment (Nm)

290

350

450

320

400

450

560

630

Aks. 0-100 (sek.)

8,0

6,1

5,1

9,3

7,8

6,4

5,7

4,9

Toppfart (km/t)

230

250

250

210

230

240

250

250

Snittforbruk (l/mil)

0,61

0,59

0,70

0,45

0,46

0,47

0,51

0,56

CO2 (g/km)

139

134

159

117

120

124

135

148

Lengde (mm)

4824

Bredde (mm)

1828

Høyde (mm)

1508

Akselavstand (mm)

2920

Bagasjerom

520-1600 liter

Powered by Labrador CMS