-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Til sjøs med Fiat 500
Virker det ikke ganske hysterisk når Fiat oppkaller en spesialversjon etter en båt og legger mahogni på dashbordet?
500 Riva heter den, og for å være riktig morsom føyer Fiat til at dette er den «minste Yachten i verden».
Når Fiat velger Riva som et modellnavn er jeg forresten sikker på at det ikke er den nye Riva 76 Perseo de tenker på. Der står 76 for fot, og det er ikke akkurat den type båter Fiat vil vi skal tenke på når de sier Riva.
Da skal vi tenke på hyggelige trebåter med nydelige linjer, førsteklasses materialer og mengder av assosiasjoner til italiensk kvalitets-livsstil.
Det Riva-marine innslaget i Fiaten er ikke slik at det er i stand til å frembringe antydninger av sjøsyke selv ikke hos den mest innbitte hav-hateren. Men jeg tror ikke at de som syns sjøbein er en selvfølge, kommer til å få særlige bølgevibber her heller.
Tre og skinn
Dolce Vita innslagene begrenser seg til treverk på dashbord, mahogni med spor av lønn, og en girkule som også er spikket av gammal ved, pluss at det er noe bark langs dørkarmene.
Dessuten er det brukt skinn fra Poltrona Frau, med spesielle sømmer langs kantene. Det er også noen innslag av «Sera Blått» i tillegg til elfenben-tonene som til sammen skal «skape den eksklusive atmosfæren i en Aquariva Super».
Det er ikke noen overraskelser i drifts-avdelingen, og DJ-innholdet kommer fra et Beats by Dr. Dre (hørte klassiske Riva noen gang om slikt?) anlegg.
Jeg hadde ikke oppdaget det heller, men 500 har nå åpenbart full-digi dashbord, selv om den gamle lay-outen med noe stor og rundt i senter er beholdt.
Dermed er vi enda fjernere fra Riva enn det som kanskje var ønsket.
Men det er kanskje en trøst for dere som samler på spesialversjoner at de første 500 i denne serien vil bli utstyrt med en egen plakett som forteller om Limited Edition.