-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Forbedret Suzuki S-Cross allerede her
Tre år i Norge, og det er tid for å oppgradere Suzuki S-Cross, storebroren til Vitara. Mer utstyr, kortere navn og ny bensinmotor er de viktigste endringene. Bilen lanseres i Norge nå, altså en drøy måned før den vises på høstens bilmesse i Paris. Pris fra 324.900 kroner.
Litt i skyggen av splitter ny Suzuki Ignis står oppgradert S-Cross på høstens Paris-messe. Men hvorfor dra til Paris når bilen både kan ses og prøvekjøres hos nærmeste Suzuki-forhandler om få dager?
Det nye flaggskipet, skriver Suzuki i pressemeldingen om bilen, men naturligvis handler det om en oppgradert utgave med ny front, og oppfrisket interiør.
Nå er det LED både foran og bak, 17 tommer store hjul, skinnseter, parkeringssensorer foran og bak, adaptiv cruisekontroll, automatbremsing samt CarPlay og MirrorLink som gjelder. Samtidig forsvinner mellomnavnet SX4.
Både chassis og styring skal være kraftig forbedret. Bakkeklaringen økes til 17,5 cm.
Men viktigst er likevel at dagens bensinmotor (1,6 liter/120 hk) skiftes ut med motoren fra Vitara SportTech, en 1,4 liters Boosterjet turbomotor med 140 hk effekt.
Samtidig forsvinner dieselutgaven fra lageret og selges heretter bare på bestilling. Mer enn ni av ti SX4 S-Cross-kunder har de siste årene holdt seg til bensinutgaven.
Selv om S-Cross selvfølgelig også produseres med drift bare på forhjulene, velger importøren kun å ta den hjem med firehjulsdrift.
4WD-systemet har fire valgbare moduser - auto, sport, snow og lock - for å gi best mulig kjørekontroll under ulike forhold. Sjåføren velger modus ved hjelp av bryter i midtkonsollen.
Standard blir også en utstyrspakke som Suzuki hevder koster 79.000 kroner, men som selges for 25.000 kroner. Du kan velge bort pakken og få kjøpt bilen til 324.900 kroner, men da må du aktivt gjøre dette valget.
Med pakken inkludert prises S-Cross til 349.900 kroner. Legg på 15.000 kroner og automatgir inkluderes.
Så langt er det solgt 4500 SX4 S-Cross i Norge.