-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Land Rover
Her er en nesten umaskert Land Rover Discovery. Det betyr en nær forestående lansering.
Discovery feiret 25-årsjubileum i 2014 og ble for første gang del av en familie da Discovery Sport ble lansert som erstatning for den utgåtte Freelander.
Dagens Discovery er en olding i bilsammenheng. Den kom på markedet så langt tilbake som i 2004 som Discovery 3 (LR3 i USA), og selv om den ble facelifted både i 2009 (og omdøpt til Discovery 4) og 2013, er den nå overmoden for generasjonsskifte.
Vi fikk et hint på New York Auto Show i 2014 – riktignok var bilen de viste der et konsept med en spesiell dørløsning vi ikke får i den endelige bilen.
Ser vi på OFV-statistikken over personbiler de siste årene, er Discovery nesten ikke eksisterende. Hittil i år er det registrert to biler mot en i samme periode i fjor.
Sjekker vi derimot tallene for varebiler, så blir situasjonen en helt annen – 103 hittil i år mot 142 samme periode i fjor. De siste årene har salget ligget på mellom 200 og 250 varebiler.
Land Rover var først ute med menystyring som skreddersyr hjuloppheng, ESP og motor / girkasse etter forhånds-valgte programmer tilpasset underlag og kurvatur.
Den nye Disco-modellen kan få laserteknologi som skanner terrenget og justerer innstillingene fortløpende mens bilen beveger seg.
Designmessig får nye Discovery mye til felles med Sport-utgaven, men den vil fortsatt ha et progressivt tak for å gi nok luft over hodet til de som sitter bak. Seteradene har kinooppsett slik at man sitter høyest bakerst.
Drivlinjene blir de samme som i Discovery Sport og nyere Jaguar-modeller. Det vil si firesylindrede dieselmotorer på 150 eller 180 hestekrefter samt en firesylindret bensinmotor med 240 hester.
I tillegg vil det trolig komme en hybridutgave der elmotoren sitter integrert i girkassen.
Blant teknologien som vil finne veien til nye Discovery er «Transparent bonnet» som lar deg se terrenget du beveger deg i «gjennom» panseret.
Bilen vil få et helt nytt interiør med stor berøringsskjerm og laserbasert head-up som gir et klarere og skarpere bilde enn tradisjonelle displayer gjør. Helautomatisk parkering, styrt fra utsiden av bilen, blir en realitet.
Vi tar neppe mye feil om vi tipper at det blir Disco-lansering på Paris-utstillingen om en måneds tid.