-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nytt liv i SsangYongs LIV
Ssangyong har flørtet med storSUV-konsepter de siste årene. I mai settes bilen i produksjon, men det endelige navnet er foreløpig ikke kjent.
LIV 2 heter konseptbilen Ssangyong skal vise i Paris i slutten av måneden, og den er så nær produksjonsutgaven av prosjekt Y400 som det går an å komme.
– Bilen går i produksjon allerede i mai, sier administrerende direktør Kai Vidar Abrahamsen hos den norske importøren Autonor.
Men heller ikke Abrahamsen kjenner det endelige navnet på modellen som på sikt erstatter Rexton.
– Vi er usikre på om Norge tilgodeses med biler ved produksjonsstart, så vi sier bare at den lanseres i løpet av 2017.
For Norge handler Rexton-erstatteren i hovedsak om varebiler, så Abrahamsen stiller med målebånd i Paris.
– Vi håper å få den som varebil på grønne skilt, men sikre er vi ikke før bilen er målt, fortsetter Abrahamsen.
Prosjekthistorien startet med den opprinnelige LIV (Limitless Interface Vehicle) på Seoul-utstillingen i 2013. Siden det har den vært litt bortglemt, vi har hatt fornyet Rexton og ny Tivoli og ikke minst har penger fra Mahindra sørger for nytt, høymoderne designsentrum i Pyeongtaek (sjefen der heter Myung-Hack Lee) og en helt ny fabrikk.
Der bygges det for tiden med en årstakt på 150.000, men blant annet ved hjelp av LIV 2 skal takten ganske snart skrus opp til 250.000.
Så langt har det lekket ut like konkret informasjon om den nye modellen med unntak av at den skal utstyres med fabrikkens 2,2 liters diesel (Euro 6), og en nyutviklet 2 liters bensin.
– For Norge er dieselmotoren i kombinasjon med 4x4 det opplagte valget, men slik diskusjonen om dieselbiler har utviklet seg i Norge kan bensinutgaven også bli interessant, mener Kai Vidar Abrahamsen.
Vi får vite at det finnes både komfort, eksklusivitet og en mengde assistent-systemer om bord. Litt mer konkret tipper jeg den ender i underkant av fem meter og derfor blir en bil som møter Hyundai Santa Fe og Kia Sorento rett på – for ikke å snakke om den nye Skoda Kodiaq.
Interiørskissen viser et veldig ryddig opplegg uten de store overraskelser, bortsett – kanskje – fra XXL-dimensjonene på luftdysene på hver side av det store sentraldisplayet. Den ser jo også ekstremt fire-seters ut med denne midtkonsollen. Kanskje tre-rekkeren bare blir seks-seter?
SsangYong har så langt i år solgt 53 personbiler (+2550 %) og 61 varebiler (-24,7 %).