Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman
Mini John Cooper Works Clubman

Heftig Mini

Mini lanserer nå Clubman i John Cooper Works-utgave. Aldri har det ligget så mange hester under panseret på en serieprodusert Mini.

Publisert Sist oppdatert

Nye Clubman er størst i Mini-familien, men det betyr ikke at den er stor i ordets egentlige forstand. Med mindre du da syns en Golf er stor.

I Paris lanseres neste uke en ny toppmodell – Mini John Cooper Works Clubman.

De spesielle sidedørene fra forrige generasjon Clubman er byttet ut med to konvensjonelle dører, men bakluka er fortsatt todelt slik den alltid har vært.

Bagasjerommet er stort i Mini-målestokk og rommer 360 liter – 1250 liter når baksetene legges ned.

JCW-utgaven har en toliters motor god for hele 231 hestekrefter og et dreiemoment på 350 Newtonmeter. Kreftene fordeles etter behov til alle hjørner gjennom ALL4 – Minis system for firehjulsdrift.

Vi loves null til hundre på 6,3 sekunder, enten man velger 6-trinns manuell eller 8-trinns automatkasse.

Brembo har utviklet bremsene med røde calipere som du skimter bak 18-tommers spesialfelger, og chassiset er tunet for spille med å spille på lag med alle hestene under panseret.

Bilen har et skreddersydd interiør, og blant standardutstyret inngår LED hovedlys, valgfrie kjøremodi, p-sensorer, nøkkelfri adkomst, et påkostet lydanlegg med 6,5-tommers skjerm, multifunksjonsratt og «cruise-kontroll med bremsefunksjon».

Powered by Labrador CMS