-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Helt som ventet: E-Klasse Coupé
Dette er nye Mercedes E-klasse Coupé. De første bilene vil være i landet utpå vårparten.
Vi ventet vel ikke annet. Den nye coupeen fra Mercedes-Benz, bygget på W213, følger trofast den tradisjonelle oppskriften: mer penger for mindre plass.
Dessuten er den selvfølgelig elegant, med sin lange, slake hekk, uten at være så oppsiktsvekkende at man bare blir stående og gape. Trygg Mercedes oppskrift. Bakluken er forresten ikke noen bakluke – du kan med andre ord ikke regne med å få tredd amerika-kofferten inn gjennom det lave bagasjelokket.
Også innvendig ser den ut til å være 99 % kjent E-klasse. Det eneste jeg fikk øye på, som utgjorde det lille avviket, var luftedysene som har fått mye mer preg av eksos-enden i jetmotorer.
Bilen skal debutere på bilutstillingen i Detroit om en snau måned, og er vel sikkert klar for markedet før sommeren. Det er vel heller ikke for dristig å spå at den vil bli fulgt av en cabriolet før neste år er omme.
I følge brosjyren kommer den som 220d, 200, 300 og 400 4-Matic. Med andre ord, fra 184 hk, via dieselen på 194 hk og 245 hk fra E 300 til 333 hk fra 3-literen i E 400. (Er det noen som skjønner tallene i modellbetegnelsene til Mercedes?)
Det vil imidlertid forundre meget om det ikke også dukker opp AMG-versjoner med biturbomotorene. Og for dem som bare ønsker seg antydningen av flærr vil det være mulig å bestille den med AMG-Line utstyr.
E-Coupé | Forrige | Differanse | |
Lengde mm | 4826 | 4703 | + 123 |
Bredde mm | 1860 | 1786 | + 74 |
Høyde mm | 1430 | 1398 | + 32 |
Akselavstand mm | 2873 | 2760 | + 113 |
Takhøyde foran mm | 1039 | 1021 | + 18 |
Takhøyde bak mm | 925 | 910 | + 15 |
Skulderbredde foran mm | 1424 | 1374 | + 50 |
Skulderbredde bak mm | 1341 | 1243 | + 38 |