-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kompromissløs familiebil
Mange har valgets kvaler – skal man velge en sprek sportsbil eller en praktisk familiebil? Hvorfor ikke si som Ole Brumm? Ja takk til begge deler!
Med Merccedes-AMG E 63 4M+ og den enda sprekere E 63S 4M stasjonsvogn får man nemlig i pose og sekk.
Du får med hele familien og en haug med bagasje, og har muskler og kjøreegenskaper du normalt finner i reinspikka sportsbiler.
Bilene har en 4-liters V8 med twin turbo som tar deg til 100 på rundt 3,5 sekunder. S-modellen har hele 612 hester og et dreiemoment på 850 Newtonmeter, mens modellen uten S har 571 hk og 750 Nm. Det burde holde for de fleste!
Avansert firehjulsdrift flytter kreftene dit de best kan nyttiggjøres og gjør bilen velegnet selv på norsk vinterføre.
Du kan leke deg med en egen driftmodus som sender alle kreftene til bakhjulene, kutter ut ESP-en og lar deg gire manuelt via hendler på rattet.
Aerodynamiske detaljer gir ikke bare bilen et kult utseende, de sørger også for maksimal aerodynamikk som gir solid markgrep og et vettug forbruk, musklene tatt i betraktning.
Forbruket holdes også nede av avansert sylinderkutt som deaktiverer fire sylindre når belastningen er lav.
(saken fortsetter under videoen)
- Stasjonsvognen har en unik appell i det norske markedet og etterspørselen etter Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ stasjonsvogn har ikke latt vente på seg etter at vi avduket sedan-versjonen i november, sier Kjetil Myhre, direktør i Mercedes-Benz personbil.
Du finner flere detaljer i vår omtale av Mercedes-AMG E 63 4Matic+ sedan
*Elektronisk begrenset
AMG E 63 4MATIC+ Stasjonsvogn | AMG E 63 S 4MATIC+ Stasjonsvogn | |
Motorvolum (cc) | 3982 | 3982 |
Ytelse (kW/hk ved omdr.) | 420/571 ved 5750-6500 | 450/612 ved 5750-6500 |
Dreiemoment (Nm ved omdr.) | 750 ved 2250-5000 | 850 ved 2500-4500 |
Forbruk (l/mil) | 0,91-0,94 | 0,91-0,94 |
CO2 utslipp (g/km) | 206-214 | 206-214 |
Akselerasjon 0-100 km/t (sek) | 3,6 | 3,5 |
Toppfart (km/t)* | 250 | 250 |