-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kompromissløs familiebil
Mange har valgets kvaler – skal man velge en sprek sportsbil eller en praktisk familiebil? Hvorfor ikke si som Ole Brumm? Ja takk til begge deler!
Med Merccedes-AMG E 63 4M+ og den enda sprekere E 63S 4M stasjonsvogn får man nemlig i pose og sekk.
Du får med hele familien og en haug med bagasje, og har muskler og kjøreegenskaper du normalt finner i reinspikka sportsbiler.
Bilene har en 4-liters V8 med twin turbo som tar deg til 100 på rundt 3,5 sekunder. S-modellen har hele 612 hester og et dreiemoment på 850 Newtonmeter, mens modellen uten S har 571 hk og 750 Nm. Det burde holde for de fleste!
Avansert firehjulsdrift flytter kreftene dit de best kan nyttiggjøres og gjør bilen velegnet selv på norsk vinterføre.
Du kan leke deg med en egen driftmodus som sender alle kreftene til bakhjulene, kutter ut ESP-en og lar deg gire manuelt via hendler på rattet.
Aerodynamiske detaljer gir ikke bare bilen et kult utseende, de sørger også for maksimal aerodynamikk som gir solid markgrep og et vettug forbruk, musklene tatt i betraktning.
Forbruket holdes også nede av avansert sylinderkutt som deaktiverer fire sylindre når belastningen er lav.
(saken fortsetter under videoen)
- Stasjonsvognen har en unik appell i det norske markedet og etterspørselen etter Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ stasjonsvogn har ikke latt vente på seg etter at vi avduket sedan-versjonen i november, sier Kjetil Myhre, direktør i Mercedes-Benz personbil.
Du finner flere detaljer i vår omtale av Mercedes-AMG E 63 4Matic+ sedan
*Elektronisk begrenset
AMG E 63 4MATIC+ Stasjonsvogn | AMG E 63 S 4MATIC+ Stasjonsvogn | |
Motorvolum (cc) | 3982 | 3982 |
Ytelse (kW/hk ved omdr.) | 420/571 ved 5750-6500 | 450/612 ved 5750-6500 |
Dreiemoment (Nm ved omdr.) | 750 ved 2250-5000 | 850 ved 2500-4500 |
Forbruk (l/mil) | 0,91-0,94 | 0,91-0,94 |
CO2 utslipp (g/km) | 206-214 | 206-214 |
Akselerasjon 0-100 km/t (sek) | 3,6 | 3,5 |
Toppfart (km/t)* | 250 | 250 |