-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Facelift for Yaris
Toyotas populære småbil er moden for et ansiktsløft. De tekniske endringene er større enn de designmessige.
I Norge er Yaris «Kongen» i småbilsegmentet med 4247 registreringer i 2016, ifølge OFV. Det er nesten like mange biler som de tre nærmeste konkurrentene til sammen – Renault Zoe, VW Polo og Ford Fiesta.
Yaris er tredje mest solgte Toyota-modell i Norge etter RAV4 og Auris, og 95 % av bilene som selges her har hybrid drivlinje.
Derfor er det av begrenset interesse for Toyota Norge at dagens 1,33-liter erstattes med en 1,5-liters bensinmotor. Mer interessant er det at «den nye modellen» får en utvidet sikkerhetspakke under merkelappen Toyota Sense.
For meg ser det ut som den spesielle fronten som ble innført i 2014 er tonet noe ned, og det tror jeg er ganske smart om man skal henvende seg til en bredere kundegruppe. Dagens front kan nok gi et elsk-eller-hat inntrykk.
Nye lykter er på plass foran og bak, og interiøret er frisket opp med nye instrumenter og en større skjerm i tillegg til nye farger. Dere som kjenner modellen godt vil sikkert legge merke til andre forbedringer også.
Ifølge Toyota har Yaris fått mer enn 900 nye komponenter – noe som har medført en investering på 90 millioner euro
Yaris er utviklet av Toyotas designavdeling i Frankrike og produseres i Valenciennes for Europa, Afrika, Nord-Amerika og Midtøsten. I Japan heter den tilsvarende modellen Vitz, og denne eksporteres til andre verdenshjørner.
Den nye Yaris-modellen kommer til Norge i mai, og prisene er foreløpig ikke fastlagt.