-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elbil-rekorder fra NIO
Herlig med bilprodusenter som ikke nøyer seg med å delta i statistikk-på-papir-krigen, men som drar ut i felten og gjør noen ekte tester. NIO er blant dem.
«Det er ikke nok å rope Hurra, man må gjøre det også» var et klokt råd jeg fikk av en vis herre en gang.
Det er mulig folkene bak NIO har hørt på det samme rådet, de er nemlig ikke blant dem som bare sitter der og hoier gjennom pressemeldinger, de drar faktisk ut og gjør ting.
Jeg vet ikke hvor mange ganger, bare i år, jeg har lest om «null til hundre på under 2,3» - ofte skryt-tekst for biler som aldri har hatt hjulene på gulvet en gang.
Les også: Rekord-elbil fra Kina
Lenge før den kinesiske NIO egentlig har vært vist offentlig, har den vært på Nürburgring, som den gjorde unna på 6.45.90. Ingen annen elektrisk bil har vært så kjapp rundt den banen.
Og da blir det liksom ikke like slitsomt å lese at den gjør null til 200 på 7,1 sekunder. Du kan på en måte begynne å tro på det.
Den andre weekenden i mars skal bilen få sin USA-debut. Det kommer til å skje i forbindelse med den enorme South to SouthWest-festivalen i Austin, Texas.
Men for å varme opp litt på forhånd lånte de Circuit of the Americas, en av de beste banene i USA, som ligger ved – nettopp – Austin.
Der fikk de rundetider på 2.11.30 – bedre enn noen produksjonsbil har klart der, noensinne.
Og så, for å la sjåføren få en liten rast, sendte de bilen uttpå i selvkjørende modus. Da de hentet den inn igjen hadde den brukt 2.40.33 på en runde, vært oppi 260 og blitt den kjappeste selvkjørende bilen der.
Da kan de godt få lov til å sende meg en ny pressemelding hvor de forteller om mer enn 1342 hk, godt over 300 km/t og en rekkevidde med litt mer normal kjøring på over 400 km.
Plutselig er det ikke bare papir-data. Jeg tror på dem, fordi NIO er blant de som tør vise hva bilen er god for i realistiske tester.