-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fri flyt med fri form
Å få lov til å stille ut ideen sin, i full skala, på bilutstillingen i Genève, burde være grunn god nok til å melde seg inn hos Istituto Europeo di Design i Torino.
Sammen med Quattroruote, og med god hjelp av Pininfarina pluss andre velvillige sponsorer, pleier IED å lage en egen liten intern konkurranse for studentene sine der sluttresultatet blir bygget i full størrelse og vist frem på Genève-utstillingen.
Som regel pleier de å få et tema å arbeide etter, og som regel pleier temaet å ligge litt tettere opp mot en bil enn det som var tilfellet i år.
I år var briefen å komme frem til noe 1+1 seters aktig, inspirert av moderne fly, halv-autonomt, med spesiell vekt på å få frem letthet.
Men det var også noen krav om for eksempel elektriske motorer for bakhjulene, så det var visse bil-innspill i oppgaven – det var ikke bare å fantasere fritt.
Scilla heter kjøretøyet, aner ikke hvorfor. Ikke er den blå og ikke syns jeg den likner på en Scilla heller. Derimot syns jeg den har tendenser fra en strømlinjebil Pininfarina bygde for mange år siden, den hadde også en slags bananformet krumming på undersiden.
Men det er i hvert fall helt opplagt at her har studentene (ingen skandinaver med denne gangen) gått inn for å fjerne absolutt alt det overflødige og skape en hel fri form, renset for alle forstyrrelser.
Den måler 455 cm i lengden, er to meter bred og litt over en meter høy. Og jeg syntes den så fantastisk ut – men det var jeg visst forholdsvis alene om.