-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Slik blir nye Wrangler
Jeep Wrangler kommer i helt ny drakt i løpet av året. Våre spionfotografer har knipset bilen både utvendig og innvendig før høstens lansering.
Wrangler er på en måte den Jeep-este Jeepen. Med et rett-opp-og-ned utseende og en design som bare er en forsiktig evolusjon fra tidenes morgen, er Wrangler elsket av entusiaster over hele verden.
I Norge er den kanskje ikke like kjent som for eksempel Mercedes Geländewagen, men de som liker Wrangler – vel, de elsker Wrangler.
Med historie som kan spores direkte bak til de legendariske Willys-bilene under andre verdenskrig har i hvert fall Wrangler slektstreet i orden.
I høst kommer en helt ny generasjon Wrangler, og selv om vi forventer en design som minner mye om dagens, er det mye annet nytt som gjør at bilen kan bli enda mer aktuell for Norge.
Ikke minst dreier det seg om drivlinjer. Først ut er nok motorer vi kjenner fra dagens Wrangler, men med høyt utslipp blir disse veldig straffet i det norske avgiftssystemet.
Da er det gledelig å lese at Wrangler også får firesylindrede bensinmotorer. De turbomatede motorene bør gi CO2-regnskap som gjør avgiftene litt mer levelig her på berget.
Hybriden kommer
Om du klarer vente litt til er også en hybrid-utgave i kjømda. Jeep har bekreftet at de jobber med en hybrid-løsning til neste Wrangler, men er enda ikke sikker på hvor langt de skal strekke el-strikken.
- For Wrangler må man finne den riktige balansen. Vi ønsker ikke å gjøre noe som gjør at du står fast i en bakke, så for meg er ikke hel-elektrisk noe som passer bra, sa Jeep-sjef Mike Manley i forbindelse med årets Genève-utstilling.
- Men hybridifisering funker bra med merkevaren på grunn av egenskapene elektriske motorer gir – ikke bare dreiemomentet, men også kontrollen.
Tilbake i 2008 lanserte Jeep et elektrisk Wrangler-konsept, så ideen om en Wrangler med store batteri er ikke noe de har funnet på i det siste.
En eventuell hybrid-Wrangler vil nok ikke dukke opp før i tidligst 2019, kanskje 2020.
Flottere interiør
Noe vil føler oss veldig trygge på, derimot, er at interiøret får seg et kraftig løft fra dagens modell. Basert på våre spionbilder ser det ut til at materialkvaliteten er hevet betraktelig, samtidig som moderne førerstøtte- og multimedieløsninger er på plass.
Høyt på dashbordet sitter multimedieskjermen med siste generasjon av uConnect – FCAs infotainmentsystem – og store tydelige brytere og knapper styrer klimaanlegg, vinduer og andre funksjoner.
En knapp for varme i rattet klarer vi å se på bildene, det samme fire AUX-knapper. Dette er ikke for AUX-funksjonen til multimedieanlegget, men for ekstrautstyr montert på bilen.
Disse kan for eksempel brukes til ekstralys og vinsjer.
Wrangler ser ut til å beholde det ganske bratte dashbordet, med frontruta "helt oppi nesa". Dette er noe av det jeg liker best med Wrangler, og gir god utsikt til alle kanter.
Jeep Wrangler er som nevnt planlagt lansert i løpet av høsten, og amerikanske medier forventer at bilen er på veien før året er omme.
Hva som skjer med Wrangler i Norge er usikkert, med ny importør av Jeep (FCA Norway) – men vi krysser fingrene for at bilen finner veien hit også.