-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er nye BMW M5
Her er løsningen når du har mest lyst på en muskelbil, men trenger en familiebil. BMW M5 sier ja takk til begge deler for den som har et romslig budsjett.
Sjette generasjon M5 er sterkere enn noen av sine forgjengere. En 4,4-liters V8 med TwinPower turboteknologi sender 600 hester og et dreiemoment på 750 Newtonmeter gjennom en nyutviklet 8-trinns M Steptronic til … bakhjulene, eller alle fire hjul.
Det er nemlig opp til deg om du ønsker god gammaldags bakhjulsdrift slik M5 har levert i alle generasjoner hittil, eller om du ønsker å få maksimalt grep gjennom bilens firehjulsdrift som automatisk sender kreftene dit de best kan nyttiggjøres.
Dermed faller et av argumentene for å ikke velge M5 bort for nordmenn som er nervøse for å håndtere så mye kraft på glatte vinterveier og som derfor har valgt en Audi RS6 i stedet, eller en Mercedes-AMG E63, de har jo også funnet ut at firehjulsdrift kan være en fordel i muskelbiler.
Null til hundre på 3,4 og til 200 på 11,1 sekunder. Toppfart elektronisk sperret ved 250 km/t, med mindre du går for en M Driver’s Package. Da økes den til 305 km/t hvis behovet skulle melde seg.
1930 kg med fører høres ikke akkurat lett ut, men den er lettere enn forgjengeren. Et tak i karbonfiberforsterket plast og et nytt eksosanlegg er blant elementene som sørger for det. Sistnevnte leverer også godlåten fra V8-eren gjennom fire enderør.
Se BMW M5 på bane (artikkelen fortsetter)
Fronten har store luftinntak for å gi tilstrekkelig kjøling til motor, transmisjon og bremser. Standard M-bremser har blå calipere, 6-pots foran og enkle bak. Men du kan også få bilen levert med karbon-keramiske bremser, da får du gullfargede calipere og sparer 23 kg vekt.
Standard hjulutrustning er 19-tommers 5-ekers felger med dekk i dimensjon 275/40 R19 foran og 285/40 R19 bak, men selvsagt kan du også velge 20-tommere som originalt tilbehør.
Interiøret er førerfokusert for maksimal kontroll i alle situasjoner. Et stort digitalt instrumentpanel erstatter tradisjonelle klokker og gir blant annet varsel om anbefalt girskift når du veksler manuelt med hendlene på rattet.
BMW M5 får din offisielle verdensdebut i Frankfurt neste måned og kan deretter bestilles for levering våren 2018. Norsk pris er foreløpig ikke klar, men i Tyskland skal den koste 117.900 euro.
Er du tidlig ute kan du sikre deg en av bare 400 First Edition utgaver for 19.500 euro ekstra, men da må du være kjapp på labben.
Se BMW M5 på veien (stort bildegalleri under)