-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Genesis Opus 3
Hyundais luksusmerke Genesis har lansert sin tredje modell som skal konkurrere om kundene i den kompakte enden av luksussegmentet.
Det startet med BMW 7-serieutfordreren G90 som ble lansert i Korea i november 2015. Et drøyt halvår senere, i juli 2016, kom G80 som en 5-serieutfordrer, og i løpet av disse snaut to årene har de greid å selge 150.000 biler med Genesis-logo i Korea og USA.
G70 skal inn i segmentet der vi finner BMW 3-serie, Mercedes C-Klasse, Audi A4 og mange flere, så det er modellen med størst salgspotensial i familien. Bakhjulsdrift er standard, men enkelte modeller kan også leveres med firehjulsdrift.
Genesis sier også at G70 kompletterer sedan-serien, og at de heretter skal konsentrere seg om SUV-er og biler med alternative drivlinjer. Nå skal de inn på flere markeder, og innen 2021 skal de ha en portefølje på seks modeller.
G70 skal tilbys med tre alternative motorer. Minste bensinmotor er en toliters turbomotor med 252 hk og et dreiemoment på 350 Newtonmeter mens det kraftigste alternativet er en 3,3-liter V6 med 370 hk / 510 Nm.
De tilbys også en 2,2-liters dieselutgave med 202 hk og et dreiemoment på 440 Newtonmeter.
V6-en skal klare null til hundre på 4,7 sekunder og har en oppgitt toppfart på 270 km/t.
Åttetrinns automatkasse blir standard, men de vil også tilbys en sekstrinns manuell kasse med «limited slip» differensial.
I USA forventer man at G70 prises omtrent på nivå med de tyske konkurrentene når den lanseres der tidlig 2018 som 2019-modell. Men til forskjell fra tyskerne er den lastet med tilleggsutstyr, både når det gjelder komfort og sikkerhet.
Fortsatt ikke noe konkret om når Genesis kommer til Europa, men en modell som G70 og en SUV-rekke kan gjøre merket interessant også på vårt kontinent.