-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Suzuki Swift med appell
På forsommeren kom tredje generasjon Suzuki Swift på det norske markedet – for første gang i hybridutgave. Nå kommer en ny entusiastversjon.
Utseendet er nok til å appellere til bilentusiaster når tredje generasjon Swift Sport debuterer på bilutstillingen i Frankfurt. Den sportslige utgaven har så langt ikke vært markedsført i Norge, men det kan endre seg nå.
– Per i dag er det ikke tatt noen beslutning, men vi er noen bilentusiaster her, så interessen for å få bilen til Norge er stor, sier salgsdirektør Lars Havre hos den norske Suzuki-importøren som avventer pris og avgiftsdata før han tar den endelige avgjørelsen.
Det er også ett drawback med Sport-utgaven sammenlignet med andre Suzuki-modeller på det norske markedet – den leveres ikke med firehjulsdrift, kun forhjulsdrift, og hos Suzuki Norge får du jo «firehjulsdrift med på kjøpet», som de lover i sin markedsføring.
Les vår prøvekjøring av nye Suzuki Swift
Bilen har en matchvekt på 970 kg, åtti kilo mindre enn forgjengeren. Den er senket med 15 mm og stivet sammenlignet med en standard Swift. Dessuten er den 40 mm bredere over skjermene, både foran og bak.
En 1,4-liters turbomotor med 140 hestekrefter og et dreiemoment på 230 Newtonmeter (opp 70 Nm fra forrige generasjon) gir småtassen spenstige ytelser – uten at vi får oppgitt detaljene for verken akselerasjon eller toppfart.
(artikkelen fortsetter)
Designmessig har Swift Sport en del detaljer som skiller den fra sine mer moderate søsken, som en aggressiv grill med bikubemønster, sideskjørt, en diskret takspoiler, diffuser og doble eksosrør. 17-tommers spesialfelger er standard.
Innendørs finner vi sportsseter og -ratt med kontrastsømmer, spesielle instrumenter, aluminiumspedaler og en stor infotainment-skjerm på dashbordet.
Den gule lakken er inspirert av bilene Suzuki brukte i Junior Rally-VM for noen år siden, men det fins flere valgmuligheter for dem som vil stikke seg litt mindre ut.
Det er ifølge OFV registrert 638 ny Swift hittil i år, og det er nesten en dobling fra samme periode i fjor. Dermed virker importørens salgsmål på 1000 Swift i året realistisk.