-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dette kan bli neste Mazda3, kommer i 2019
Dette er en sniktitt på neste generasjon av Mazda3, presentert som konseptet KAI på Tokyo Motor Show.
Naturligvis vil ikke Mazda si at dette er skissen til neste Mazda3 med antydet lansering rundt 2019, men hva skal ellers hensikten være med å teste ut designelementer på en kompaktbil med stor bakluke for et stort hjemmepublikum om det ikke var for å sende signaler og forberede kundene på hva som kommer?
Tidligere i høst gikk Mazda ut med detaljer om Skyactiv X-teknologien, bensinmotorteknologien og arkitekturen de legger til grunn for kommende biler. Du kan lese detaljert om det her.
KAI konseptet står på Tokyo Motor Show og er det andre fluepapiret til Mazda ved siden av lekre Vision Coupé. På japansk betyr KAI pioner, og Mazda3 er jo nettopp pioneren i Mazda-porteføljen.
Det snakkes ofte om hvor historisk VW Golf er med røtter tilbake til 1974. Husk da at Mazda 323 kom rett etterpå, i 1977, og skulle hjelpe Mazda noen år senere til å bli det mest kjøpte bilmerket i Norge. Overgangen til navnebetegnelsen 3 handler kun om et navnebytte, og ikke noe annet.
Når erstatteren for dagens Mazda3 trolig kommer i 2019, blir den Mazdas første modell på en ny, skalerbar plattform. Men selv om bensinmotorteknologien allerede er kjent, kommer ikke Mazda til å skrote dieselmotorene.
Selv om det ikke ble sagt direkte i Tokyo, arbeider Mazda med en ny Skyactiv X dieselmotorfamilie. Sannsynligvis debuterer den i neste Mazda3. Mazda er for øvrig blant de få som selger biler med dieselmotor i Japan.
Det har i noen tid vært kjent at Mazda og Toyota jobber sammen om elektrisk motorteknologi.
Det som ikke er fullt så godt kjent er at da Mazda så el-skriften på veggen, gikk de i gang med å utvikle en egen batterielektriske bil. Denne debuterer i 2019, og er ikke en del av samarbeidet med Toyota.
– Vi vet ikke mer om denne elbilen enn at mer informasjon er lovet i 2018, sier Mazdas norske kommunikasjonssjef Petter Christian Grüner Brinch.