-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mitsubishi Eclipse Cross
Nå lanserer Mitsubishi sin nye SUV som skal dekke gapet mellom populære Outlander og lillebror ASX. Men har den det som skal til for å bli en volumselger?
Mitsubishi Norge har hatt formidabel suksess med sin ladbare Outlander. Av et totalsalg på 5004 nye Mitsubishi i 2017, står Outlander for 4274 biler, tilsvarende 85 prosent av totalen. Av disse utgjør den ladbare hybriden 95 prosent.
Nå lanseres Eclipse Cross – en bil som i størrelse får plass mellom Outlander og ASX.
I motsetning til suksessmodellen Outlander tilbys den ikke som ladbar hybrid, men kun med bensinmotor – en 1,5-liter med 163 hestekrefter og et dreiemoment på 250 Newtonmeter.
Det fins også en 2,2-liters diesel, men den er ikke aktuell for Norge. Vi blir heller ikke overrasket om det kommer en ladbar hybrid på et senere tidspunkt – det er vi i alle fall trygge på at står høyt på ønskelisten til den norske importøren.
Du kan velge mellom drift på forhjulene eller på alle fire.
Førstnevnte leveres med 6-trinns manuell girkasse eller 8-trinns CVT trinnløs automat. Utgaven med firehjulsdrift har CVT som standard og eneste alternativ.
Mye utstyr
Basert på erfaring fra de to andre SUV-ene velger den norske importøren kun å satse på de to høyeste utstyrsnivåene – Intense og Instyle+. På eksteriørfronten er den mest markante forskjellen at Intense har 16-tommers felger mens toppmodellen har 18-tommere.
Instyle+ skiller seg videre ut gjennom et mer avansert infotainment-anlegg som er kompatibelt med smart-telefoner (Apple CarPlay og Android Auto). Lydanlegget fra Rockford Acoustics består av ni høyttalere.
Videre har biler med høyeste utstyrsnivå blant annet oppvarmet ratt og frontrute, varme i baksetene, head-up display, adaptiv cruise-kontroll samt de elektroniske hjelpemidler som skal til for å oppnå de maksimale fem stjerner i kollisjonstest hos EuroNCAP.
– Det er i tillegg til nye kunder mange ASX- og Outlander-eiere som kan tenkes å være interessert i nye Eclipse Cross, og vi har satt et salgsmål på 500 biler for i år, sier Rune Gjerstad, adm. dir. hos importøren MMC Norge AS.
Samtidig med lanseringen av Eclipse Cross innføres "7 års Norgesgaranti" for Outlander PHEV solgt gjennom autoriserte Mitsubishi-forhandlere. Bakgrunnen er at modellen er meget populær hos forhandlere som importerer nesten nye biler fra utlandet.
Hele 2445 Outlandere kom til Norge gjennom slike kanaler i 2017, noe som gjorde den til nummer tre på listen over såkalte parallell-importerte biler etter Nissan Leaf og Kia Soul.