-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
G-Klasse med punch
Mercedes-AMG lanserer den ultimate muskelbilen basert på nye Geländewagen.
I Detroit avduket Mercedes en ny generasjon G-Klasse, og i Genève skal den potente utgaven fra AMG vises.
Mercedes-AMG G 63 er en klassiker, og det er ingen grunn til at ikke også nykommeren skal blir godt mottatt av tusenvis av entusiaster.
Under panseret sitter den velkjente biturbo V8-eren som i dette tilfellet yter 585 hestekrefter. Maks dreiemoment er 850 Newtonmeter i området 2500-3500 omdreininger.
En 9-trinns girkasse sender kreftene dit de best kan nyttiggjøres – i utgangspunktet går 60 prosent til bakhjulene. Hos forgjengeren var fordelingen 50:50.
Null til hundre på 4,5 sekunder er ganske imponerende for den digre SUV-en, det samme må sies om en toppfart på 220 km/t (240 km/t med AMG driver’s package).
Sylinderdeaktivering er et av elementene som sørger for at forbruket holdes på anstendige (i forhold til vekt og ytelser) 1,32 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 299 gram per kilometer.
I hastigheter under 40 km/t kan lavgir aktiveres når du skal ta deg frem i utfordrende terreng, og Mercedes lover off-road kapasitet som overgår forgjengeren samtidig som komfort på vei er vesentlig forbedret.
AMG Ride Control med adaptiv demping er standard. Dempingen justeres individuelt for hvert enkelt hjul i forhold til kjørestil, underlag og hvilken kjøremodus man har valgt – Comfort, Sport eller Sport+. For kjøring off-road er valgene Sand, Trail eller Rock.
Tekst | Mercedes-AMG G 63 |
Motor | 4.0-litre V8 twin turbo |
Slagvolum | 3982 cc |
Effekt | 430 kW (585 hk) v/ 6.000 o/min. |
Dreiemoment | 850 Nm v/ 2.500-3.500 o/min. |
Drivlinje | AMG Performance 4MATIC AWD med 40:60 fordeling |
Girkasse | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Snittforbruk | 1,32 l/mil |
CO2-utslipp | 299 g/km |
Miljøløklasse | F |
Egenvekt m/fører | 2560 kg |
Aks. 0-100 km/t | 4,5 sek |
Toppfart | 220 km/t - 240 km/t (Driver’s package) |