-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
30 år med M-Cab
BMW markerer 30-årsjubileum for toppløs M3 med en spesialutgave av M4 Cabriolet.
Første generasjon M3 så dagens lys i 1988, men da hadde allerede racerbilen med samme navn vunnet det europeiske og tyske Touring Car mesterskapet året før.
For å få delta i mesterskapene måtte M3 være produsert i minst 5000 eksemplarer.
Ikke at det medførte noen problemer – de 5000 sedanene som trengtes til homologeringen, var allerede blitt til over 10.000 innen cabriolet-produksjonen startet våren 1988.
Første generasjon M3 (E30) hadde en 2,3-liters firesylindret motor med 195 hestekrefter. Den er i dag et yndet objekt blant samlere, men den er slett ikke lett å få tak i – det ble kun produsert 786 eksemplarer, selv om produksjonen varte frem til 1991.
Ved siste generasjonsskifte, i 2014, ble modellbetegnelsene endret. Sedanen heter fortsatt M3, mens Cabrioelt og Coupé er omdøpt til M4 – på samme måte som deres mer moderate søsken heter 4-serie.
BMW lar ikke anledningen til en markering passere i stillhet, så nå lanseres «BMW M4 Convertible Edition 30 Jahre».
Den skal kun bygges i 300 eksemplarer, så du må være kjapt ute om du skal sikre deg ett av dem. Situasjonen er nemlig enn annen i dag enn den var for 30 år siden.
Jubileumsmodellene leveres med M Competition Package, den har 450 hester, M Sport eksosanlegg, adaptivt M chassis med spesialtilpasset Sport-modus og en ekstremt dynamisk konfigurasjon av DSC stabilitetskontroll og Active M differensial.
En rekke detaljer i så vel eksteriør som interiør sørger for den eksklusiviteten samlere er opptatt av.
To spesialfarger med lange røtter er hentet frem for å gi bilen et utseende som skiller seg ut.
Macao Blue metallic er inspirert av lakken som ble brukt på den originale M3 for tre tiår siden, mens Mandarin II ligger tett opptil Dakar Yellow som ble tilbudt for andre generasjon M3 Cabrio.
Detaljer i sort høyglans og 20-tommers felger i Orbit Grey er blant de eksklusive elementene på jubileumsmodellene, mens Merino skinn med sømmer i kontrastfarge dominerer i interiøret.
Og hvis du skulle glemme hvilket nummer i rekken av 300 ditt eksemplar er, så er det bare å sjekke plaketten på dashbordet.