Genève - dagen førdagen
Velkommen til et Genève der favoritt-galleriene mine stiller med spesialutstillinger i anledning bil-showet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og velkommen til et Genève der Audi stalker Jaguars I-PACE og har sendt ut noen av sine 188 (!) kamuflerte testbiler i gatene for å bli tatt bilde av. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og velkommen til et Genève der Audi stalker Jaguars I-PACE og har sendt ut noen av sine 188 (!) kamuflerte testbiler i gatene for å bli tatt bilde av. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig… (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig… (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig… (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… en skikkelig customsykkel … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… interiørdetaljer for heimen … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… interiørdetaljer for heimen … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… nydelige, minimalistiske tråsykler, og … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… verdens mest funky sammenleggbare scooter, navløse hjul med periferiskivebremser … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… verdens mest funky sammenleggbare scooter, navløse hjul med periferiskivebremser … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… men de hadde også med seg sine vanligere produkter, som hjelp for skjønnheten … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… trendy munnbind, og … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… mer eller mindre forståelige techno-greier. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Mye morsomt som skal dyttes inn på plass. En VW-gjenganger for eksempel … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… eller en nydelig, førkrigs Alfa Romeo (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… eller en nydelig, førkrigs Alfa Romeo (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
En sveitsisk Belcar sto og ventet på tur … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
En sveitsisk Belcar sto og ventet på tur … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… mens en annen favoritt, Soletta, fra 1956 viste hvor vellykket en småbildesign kunne være den gangen også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jommen sto ikke Sibilo der også – Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jommen sto ikke Sibilo der også – Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jommen sto ikke Sibilo der også – Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jommen sto ikke Sibilo der også – Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Men heldigvis kunne vi bare gå noen skritt for å finne en virkelig Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
(Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
I 1969 gikk sveitsiske Automobil Revue til Pininfarina og fikk bygget ideal-sikkerhets Formel 1-bilen. De hadde glemt den ansiktsbeskytteren som er innført i år. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
I 1969 gikk sveitsiske Automobil Revue til Pininfarina og fikk bygget ideal-sikkerhets Formel 1-bilen. De hadde glemt den ansiktsbeskytteren som er innført i år. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Så deilig å se en kø av 4c (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også – og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også – og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også – og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også – og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også – og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også – og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også – og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Først var det mest iøynefallende hos Volvo at de hadde fått nytt tregulv. Det gamle har overlevd 10 messer – tror jeg. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Først var det mest iøynefallende hos Volvo at de hadde fått nytt tregulv. Det gamle har overlevd 10 messer – tror jeg. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass – men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt – heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass – men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt – heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass – men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt – heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Rinspeeds SNAP har vært vist før, på CES – men det gjør ikke noe. Den er fremdeles veldig smart. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Rinspeeds SNAP har vært vist før, på CES – men det gjør ikke noe. Den er fremdeles veldig smart. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
IED- designskolen i Torino har bygget en elektrisk Hyundai Buggy. Gleder meg til jeg får se hele. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jaguar lot oss også se en Formula e nedenfra. Man ser det ofte nok på banene. Disse bilene har noen spektakulære krasj. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jaguar- og Land Rover-eier Tata hadde plassert seg like ved de to engelske og kommer med tre konsepter tirsdag. Legg forresten merke til A-en i firmanavnet på veggen … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jaguar- og Land Rover-eier Tata hadde plassert seg like ved de to engelske og kommer med tre konsepter tirsdag. Legg forresten merke til A-en i firmanavnet på veggen … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… og se hvor likt det er A’en hos KIA. Det er nesten ikke til å tro forresten: Kia leker farlig nær pin-up grensen. I 2018! Tøft. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Liberty Walk er et nytt, for meg, stylingfirma. Hvorfor man skal"style» opp en Aventador med 20 løse plastbiter skjønner jeg heller ikke. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Arden har alltid vært flinke med Jaguar."Hva skal dere gjøre med I-PACE da?» spurte jeg."Har vi ikke tenkt på ennå». (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Morsomt når man får et slikt bilde av en 50-tallsbil. Da kan vi snakke om mye motor! (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Mercedes har nok ventet på topp-versjonen X 350 d med 4-MATIC. Nå er den her. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Kjempeløven til Peugeot er på plass. Men fremdeles bruker de den slappe utgaven som henger på veggen bak. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Kjempeløven til Peugeot er på plass. Men fremdeles bruker de den slappe utgaven som henger på veggen bak. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Morsomt at Petronas, som står bak den raskeste hybriden i verden, fremhever sjarmerende italienske outsidere i stedet for noe med stjerne. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Morsomt at Petronas, som står bak den raskeste hybriden i verden, fremhever sjarmerende italienske outsidere i stedet for noe med stjerne. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jeg tror Ford kjører det største showet på utstillingen. Først trodde jeg de hadde hentet et komplett dansekorps fra Nord-Korea … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jeg tror Ford kjører det største showet på utstillingen. Først trodde jeg de hadde hentet et komplett dansekorps fra Nord-Korea … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Microlino nærmer seg produksjon (i Italia) blir vi lovet … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Microlino nærmer seg produksjon (i Italia) blir vi lovet … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Alpine har ikke tapt seg. Nå kommer den, utrolig nok, med en enda lettere, og mer skrapet utgave. A 110 Pure er det velvalgte navnet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Alpine har ikke tapt seg. Nå kommer den, utrolig nok, med en enda lettere, og mer skrapet utgave. A 110 Pure er det velvalgte navnet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Jeg er ikke helt sikker på om jeg tror at"Fremtiden starter nå» når teksten ledsages av en design-tegning datert 7/12 2005. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Enorme mørkeleggingsgardiner overalt … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Enorme mørkeleggingsgardiner overalt … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Enorme mørkeleggingsgardiner overalt … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Enorme mørkeleggingsgardiner overalt … (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… med strenge herrer som passer på at vi ikke kikker. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Ikke akkurat, kanskje? (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
I år er ikke Glickenhaus i Genève, han bygger amfibieracer hjemme. Til gjengjeld kommer Hennesey og representerer amerikanske muskler. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
(Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny – med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny – med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny – med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny – med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg… (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg… (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg… (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg… (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… en ny spennende envolums-bil. Den skal vi få vite mer om. Alfredo Stola har en finger med i begge. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
… en ny spennende envolums-bil. Den skal vi få vite mer om. Alfredo Stola har en finger med i begge. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Cronuz, sto det på den."Banebrytende aerodynamikk for å minske forbruk», sto det også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Men han hadde også noe rart firehjulsdrevet, der jeg regner med at reservehjulet hadde en ekstra smart funksjon. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Men han hadde også noe rart firehjulsdrevet, der jeg regner med at reservehjulet hadde en ekstra smart funksjon. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Icona følger også en etter hvert vanlig oppskrift. Kinesisk, bygget og konstruert i Torino. Elektrisk og selvkjørende. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Goodyear viser noe veldig avansert gummi-teknologi. Da passer det bra med en sentimental Cobra også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t – og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t – og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t – og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Deilig med en ned-på-jorden Pagani. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Boggie-utgaven av Landrover, fra Chelsea Truck Co., er ganske tøff. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Et selskap som blant annet driver med energiforsyning hadde hentet hjem en ferdig registrert Tesla Type 3 fra USA. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Et selskap som blant annet driver med energiforsyning hadde hentet hjem en ferdig registrert Tesla Type 3 fra USA. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Det eneste Toyota ikke hadde gjemt bort bak gardinene var hydrogenbilen fra Tokyo-utstillingen med det kjekke navnet Fine-Comfort-Ride. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Det eneste Toyota ikke hadde gjemt bort bak gardinene var hydrogenbilen fra Tokyo-utstillingen med det kjekke navnet Fine-Comfort-Ride. (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Eldre Jeep enn dette skal bli vanskelig å finne (Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève - dagen førdagen
Og til sist et farvel for i dag der jeg hyller Genèves mange trolleybusser. Hva i all verden skal vi med trikker i vanlige gater? (Foto: Jon Winding-Sørensen

Full fart i Genève

Så er vi i gang igjen, dagen før dagen før dagen. Velkommen til 173 bilder av biler du (nesten) ikke har sett fra en utstilling vi (nesten) ikke har sett.

Publisert Sist oppdatert

Jeg har sagt det før. Det er ikke noe morsomt lenger når man ikke kan snike.

For nå har arrangørene av Genèves årlige bilutstilling funne på å åpne utstillingen noen timer mandag også. Resultatet er at alle de store utstillerne – som tror de har noe å skjule – må investere i kjempestore forheng som de rammer inn standene sine med.

Hvor mye arrangørene tjener ekstra på tepper og opphenging og nedtaking, tør jeg ikke tenke på.

Samtidig er det skapt et stort antall nye arbeidsplasser, for med jevne mellomrom står det strenge herrer og passer på at ingen sniktitter (eller går ganske høyt - sjekk Remac-bildene mine). Det må være minst 300 av dem – sikkert på to skift.

Men som vanlig er det egentlig byen som er mest spennende når man kommer. En fersk folkeavstemning har for eksempel sagt ja til at man skal beholde lisens og statlig TV. SSR fikk enorm støtte.

Slike folkeavstemninger skaper masse politisk trøkk i dette landet, og mens samtidig Trump herjet i USA og den franske presidenten stakk nesen frem – han heter jo en ganske søt kake – spurte jeg sveitsiske venner hva den sveitsiske presidenten heter.

Ingen aner – han er visst bare en forretningsfører, valgt for ett år ad gangen. Høres ganske greit ut, for butikken går jo bra den.

Ute på gaten kunne jeg fryde meg over noen nyrestaurerte, gamle racingfotografier hos Gallerie M.A.D. – aldri et Genève-besøk uten å stikke innom der. Fantastiske klokker lager de også.

Og på vei tilbake til stasjonen dukket Nous opp. Etter at Colette la ned i Paris har Nous stått frem som den ledende konsept-butikken der. Og nå gjorde de altså en pop-up butikk på en hovedgate i Genève.

Dette er nesten som i gamle dager – da Genève innledet vårsesongen og Paris-utstillingen innledet sosietetens sosiale høst-sesjon.

Og hvis du syns dette med Colette og Nous og sånt er helt irrelevant, så hør med partner. Disse navnene burde være på høyde med Pagani og Zagato.

Og på broen utenfor kjørte det stadig noen biler iført en merkelig trikot.

Det var Audi som forsøkte å gå viral med å sende ut kamuflerte e-tron biler som folk så skulle prøve å få et kjapt fotografi av som de så skulle legge ut på Audis e-tron nettside. Du kunne sikkert vinne noe også.

Tyskerne tar jo slikt så alvorlig at Audi har produsert en lang historie der de to kamuflasje-designerne, Marco dos Santos og Stephan Fahr-Becker forteller langt og omfattende om hvorfor den er laget på denne måten. Kan du tro: de oransje innslagene viser til høyspent-delen i bilen.

Litt rar måte å fortelle at «jommen kom ikke I-PACE oss i forkjøpet».

Men utstillingen?

Jo, det var visst Årets Bil igjen – med jurymedlemmer som går rundt med egne COTY-navnelapper på magan. Det er viktig å være viktig.

Men resten får vi vente med en dag eller to. I dag var bare en knipsedag. Med ganske mye selskapelighet ut over ettermiddagen.

Men jeg har en sterk følelse av at dette blir en utstilling som er mer Show enn svaret på de utfordringene både bransjen og kloden står overfor.

Jeg regner ikke med at jeg skal få noen svar på Trumps stål-barrierer med en gang, men selv å sammenligne gamle og nye forbruksmålinger ser foreløpig ut til å by på problemer.

Vi får gi dem en sjanse, men utpå dagen i dag fikk jeg en meget sterk «etter-oss-kommer-syndefloden»-følelse.

Powered by Labrador CMS