-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Toyota fornyer en bestselger
Toyota viser tredje generasjon Auris i Genève. Ny design og kraftigere drivlinje skal sørge for økt salg.
Den har vært en viktig volumselger for Toyota i årevis, og selv om fjorårstallene ifølge OFV viste en nedgang på 26,5 prosent fra 2016, ble det likevel registrert 3246 nye Auris på norske skilter. Det gjorde den til 13. mest solgte modell her i landet, mens den var nummer fem året før.
Så godt som samtlige Auris som selges i Norge er hybride, så målgruppen vil nok sette pris på at hybriden nå kommer med en kraftigere 2,0-liters hybridmotor med hele 180 hester – en økning på 44 hk sammenlignet med dagens modell.
Toyota har nemlig bestemt seg for å tilby alternative drivlinjer i sine mest populære hybridmodeller. Men du kan fortsatt få den mer moderate drivlinjen med 1,8-liters motor og 122 hester som sitter i Prius, dersom du prioriterer forbruk høyere enn ytelser.
En del vil nok også sette pris på at bredden er økt med 30 mm og lengden med 40 mm, samtidig som overhengene både foran og bak er redusert med 20 mm takket være en strukket akselavstand. Høyden er redusert med 20 mm.
Det skyldes at nye Auris bygges på den moderne TNGA-plattformen som ligger under stadig flere Toyota-modeller.
Det er vanskelig å bedømme ut fra disse photoshoppede bildene, men den ser da vitterlig også mer dynamisk og kjøreglad ut enn forgjengeren – gjør den ikke?
Informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge forteller at nye Auris kommer til Norge første kvartal 2019, så om du er fristet må du smøre deg med tålmodighet.
Og hva med stasjonsvogn? Joda, den kommer også, men foreløpig kan ikke Olsen forteller oss når. I Norge fordeler salget seg ganske likt på femdørs og stasjonsvogn, så forhandlerne vil nok gjerne ha den på plass så snart som mulig også.