-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ferrari krasjer BMWs Villa d'Este-party
Jålebil-extravganzaen på Villa d'Este er i BMW-regi. Foreløpig er det eneste åpenbare BMW-konsept-innslaget en motorsykkel, mens Ferrari slår til med en virkelig enestående bil.
Det er ikke ukjent at det dukker opp såkalte one-offs med Ferraris steilende hest på panseret. De som Cameron Glickenhaus lot bygge er kanskje blant de mest kjente. Og det er ikke så mange år siden Eric Clapton fikk spesialbygd sin helt egne utgave.
Men i disse tilfellene er det en eller annen prominent Ferrari-kunde som har gått til Pininfarina og bedt om å få jobben gjort der. Så har Pininfarina gått til Ferrari og bedt om å få bruke deres chassisnummer og deres logo på den bilen de har tenkt å bygge.
Svært ofte var svaret nei – men Maranello ga etter i ganske mange tilfeller.
Forholdsvis nytt er det imidlertid at Ferrari gjennomfører hele showet selv, slik de har gjort med denne.
En kunde tok med seg sin 488 GTB og antydet hvordan han egentlig ønsket den skulle se ut.
Jeg vet ikke helt….
Etter at Flavio Manzoni satte i gang med å bygge opp Ferraris første designavdeling fra 2010 har han klart å jobbe frem et helt klart Ferrari-uttrykk.
Det kan man vanskelig si at denne uttrykker. Ganske femi - og, påstås det, med inspirasjon fra gamle F40 som ikke akkurat var et høydepunkt – selv om det initiativet kom fra Enzo selv.
Men vi skal ikke se bort fra at Manzoni har fått beskjed om å bli litt mindre aggressiv igjen – akkurat som ingeniørene har fått ordre om både SUVer og elektrifisering – så kanskje forsøker han seg her med linjer som i fremtiden vil snike seg inn i Ferraris kommende produksjonsbiler.
Jeg håper - ikke.
Kunden er foreløpig bare kjent «som en med en sterk pasjon for racing». Jeg skal vedde på at når Villa d’Este fraksjonen setter seg ned til middag i kveld vil identiteten til denne Mystery Kunden være blåst for lengst, slik at det virkelig store spørsmålet vil være: Har BMW virkelig sluttet å bygge konseptmodeller til sosietetsballet sitt?