-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fjerde generasjon BMW X5
Nå lanserer BMW sin nye BMW X5, nesten 20 år etter at den første dukket opp. Det er vel ingen overdrivelse å si at med første generasjon X5 fikk SUV-begrepet en helt ny betydning.
Den nye generasjonen følger i hælene på tre foregående versjoner og er – selvfølgelig – større og kraftigere enn dagens modell.
Lengden øker til 4922 mm (+36 mm), bredden øker til 2004 mm (+66 mm) og høyden øker til 1745 mm (+19 mm). Men på bildene er ikke dette åpenbart – bilen ser ut til å ha akkurat de de samme proporsjonene vi er vant til.
Kort overheng fremme, et ruvende panser, nærmest firkantede hjulbuer og en fallende taklinje.
Men selve visittkortet er selvfølgelig nytt nok til at man lett ser at dette er en ny modell: den typiske nyregrillen har blitt større, og sammen med lysdesignet gir den bilen et nytt uttrykk.
Velger man de største hjulene – 22 tommers – legger man til enda en dimensjon som definitivt kommer til å gi modellen et enda nyere uttrykk. De er mektige!
Selvfølgelig er mulighetene for å gjøre bilen personlig mange. Den vil kunne bestilles i to ulike designvarianter. M Sport og xLine – i tillegg kan man velge omtrent hva man vi fra BMW Individual.
Den nye lanseres først med tre motorer i det europeiske markedet:
Alle de tre første motorene er rekkeseksere som leveres med 8-trinns Steptronic automatgirkasse som standard. Motorene er typegodkjente i henhold til den nye WLTP-syklusen og tilfredsstiller den nye utslippsstandarden EU6d-TEMP-. Det betyr blant annet at partikkelfilter er standard også på bensinmotoren.
xDrive er standard sammen med dynamisk demper-kontroll – som både tar seg av komfort og kjøredynamikk. Listen over førerassistenter og infotainment er – som ventet – lang som et vondt år.
Bilen kommer på markedet i november, men kan bestilles om en uke eller to.
Importøren forteller at for de første modellene gjelder følgende priser:
Modell: | Effekt: | Dreiemoment: | 0-100 km/t | Toppfart: | Blandet forbruk: | Blandet CO2-utstlipp: |
X5 40i xDrive | 340 hk | 450 Nm | 5,5 sek | 243 km/t | 0,85 – 0,88 l/mil | 193 – 200 g/km |
X5 30d xDrive | 265 hk | 620 Nm | 6,5 sek | 230 km/t | 0,60 – 0,68 l/mil | 158 – 179 g/km |
M50d xDrive | 400 hk | 760 Nm | 5,2 sek | 250 km/t | 0,68 – 0,72 l/mil | 179 – 190 g/km |
Modell: | Frapris, eks. levering: |
X5 40i xDrive | 1.056.100,- |
X5 30d xDrive | 979.900,- |
X5 M50d xDrive | 1.286.800,- |