-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fra Rom til Paris på 8:18
Hyundai benyttet to av sine fabrikkførere for å sette en rekord som neppe blir slått med det første: Fra Rom by til Paris på 8 minutter og 18 sekunder.
Før du begynner å protestere skal vi ile til og fortelle at det ikke dreier seg om de europeiske metropolene.
Derimot ligger det to landsbyer med disse navnene vest i Danmark med 12,8 kilometer mellom seg (sjekk selv hos Google), og det var der konkurransen ble kjørt, i trygge former på lukkede veier.
Duellantene var VM-ledende rallyfører Thierry Neuville og Touring Car-legenden Gariele Tarquini, og italieneren satt til slutt igjen med den beste tiden, brøkdelen av et sekund foran belgieren.
Bilen som ble benyttet var siste tilskudd fra Hyundais N-divisjon – den flunkende nye i30 fastback N.
Vi lot oss imponere over i30 N hatchback da vi kjørte den på bane for nokså nøyaktig et år siden, og det er ingen grunn til å tro at nykommeren er dårligere på noe som helst vis.
Dataene er temmelig identiske. Du kan velge mellom 2,0-liters turbomotorer med 250 eller 275 hestekrefter. Maks dreiemoment er i begge tilfeller 353 Newtonmeter (378 med overboost).
Omsatt til akselerasjon gir det henholdsvis 6,4 og 6,1 sekunder til hundre mens toppfarten for begge er 250.
Hyundai forteller at det ble solgt 3000 eksemplarer av i30 N femdørs kombi i første halvår. Da modellen ble presentert i fjor gikk det bare i Tyskland 100 First Edition i løpet av 48 timer.
I tillegg til spreke motorer har også i30 N Fastback spesielle detaljer, som en aggressiv grill og frontfanger, en unik bakfanger – begge med en rød markeringsstripe nederst. Sorte sideskjørt og senket chassis understreker bilens sportslige gener.
I rumpa finner du to voksne eksosrør og en elegant hekkspoiler integrert i bakluka. Også spoileren med innslag av sort høyglans.
Innendørs er det elegant sportslig, det skinnkledde rattet har som seter, midtkonsoll og girvelger røde kontrastsømmer, pedalene er i aluminium.
Men det sportslige går ikke på bekostning av det praktiske – bagasjerommet har en kapasitet på 450 liter og når setene legges ned får du 1351 liter til rådighet, akkurat som i en vanlig i30 Fastback.