-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her kommer nye Corolla
2019 kan bli et meget godt år for Toyota i Norge. Ikke bare kommer RAV4 i helt ny utgave – Corolla relanseres - tolv år etter den ble tatt av programmet.
Vi fikk et hint om en ny Corolla på bilutstillingen i Genève i mars, men da ble den presentert som neste generasjon Auris.
For en måneds tid siden fikk vi så vite at Toyota på ny vekker Corolla-navnet til live og pensjonerer Auris.
Dermed er det definitivt over for to modellnavn som ble utviklet spesielt for Europa – Avensis tas nemlig også av programmet og erstattes av Camry Hybrid i løpet av første halvår 2019.
Nye Corolla skal bygges ved Toyota-anlegget i britiske Burnaston, både som 5-dørs kombi og som Touring Sports stasjonsvogn.
Den skal også tilbys som sedan, men Toyota har flere fabrikker i Europa, så trolig blir produksjonen av den lagt til sydligere breddegrader, nærmere de aktuelle markedene for en slik modell, Syd- og Øst-Europa.
Størst forventninger har Toyota til Corolla Touring Sports, stasjonsvognen, og derfor er verdenslanseringen av denne lagt til Paris.
Begge karosserivarianter skal tilbys med tre alternative drivlinjer. Innstegsmodellen har en 1,2-liters turbo bensinmotor med 116 hk. Den er nok lite aktuell for Norge.
Det er derimot hybridutgavene, og dem kommer det to varianter av – en 1,8 liter med 122 hk, tilsvarende drivlinjen i Prius, og en 2,0 liter med 180 hk for dem som ønsker sprekere ytelser.
Ved å benytte den fleksible TNGA-plattformen har Toyota greid å senke tyngdepunktet med 10 mm sammenlignet med Auris-modellene som nye Corolla erstatter.
Nye Touring Sports er 58 mm lengre enn sin forgjenger, men enda viktigere er det at akselavstanden er strukket med 100 mm slik at man får vesentlig bedre innvendig plass og fleksibilitet. Det resulterer blant annet i 48 mm ekstra avstand mellom for- og bakseter.
For å gi bilene et mer dynamisk uttrykk er begge Corolla-modellene 25 mm lavere enn sine forgjengere.
Nye Corolla har helt nytt interiør og tilbys med en rekke nye komfort- og sikkerhets-systemer som, avhengig av utstyrsnivå, er enten standard- eller ekstrautstyr.
De nye modellene er på plass i Norge første kvartal 2019.