-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Opels gjenbruks-konsept
Tidligere i år viste Opel bilder av sin nyeste konseptbil. Siden har ingen sett den. Nå børster de støvet av den igjen.
Meningen var helt sikkert at den spennende GT X Experimental – som de kalte den – skulle være med på bilutstillingen i Paris.
Men så viste det seg at Opel ikke skulle være med i Paris, hverken med eller uten konseptbil, og siden har den stått bortgjemt i Rüsselsheim.
Dette er med andre ord en av de mer spennende konseptbilene som ingen har sett – men som jeg nok syns mange hadde fortjent å få se.
Nå har bilen igjen begynt å dukke opp i Opel-sammenheng. I forbindelse med en gjennomgang av de neste tre-fire års Opel-modeller, som blant annet eiere av norske Opel-forhandlere nylig var gjennom, var denne bilen et tema.
Ikke bare for å vise at Opel har god kontroll på designbiten av fremtiden sin, men også for å gi et konkret signal eller to.
Det signalet ble forsterket i Mainz denne uken da Opel-ledelsen lagde en innledningsforestilling i anledning av at merket fyller 120 år. Budskapet var at nå skal bilene få en meget klarere identitet i front og hekk.
Bildet er helt tydelig på denne konseptmodellen. En markert front, med en stor mørk plexiglassplate der du finner både en svært dominerende LED-opplyst Opel-Blitz og de tydelige Matrix-lyskasterne.
Med bulken på panseret og den lille oppstikkeren fra nederste «støtfanger» – den ser nesten ut som den biten av fronten der man stakk sveiven inn for 100 år siden – ser hele fronten ut som et stort kors, med logoen prominent plassert i midten – og det hele avgrenset av de vinkelformede dagslys-kjørelysene.
Tilsvarende ser vi det på hekken der designerne også har fått til en vertikal liten finte, rett over T’en i GTS-emblemet. Antydningene av et kors – med blitzen i sentrum.
Det er faktisk ikke mer enn dette som skal til for å bygge opp en fornyet identitet. Og det kan jo ikke være uten grunn at Opel trekker frem denne doldis-bilen for å skape litt oppmerksomhet rundt den igjen.
120-årsjubileet markeres også gjennom introduksjonen av flere nye elektrifiserte modeller.
Rett over nyttår åpnes ordrebøkene for de to første, en elektrisk versjon av helt nye Opel Corsa, og den ladbare utgaven av Grandland X.
– Opel blir elektrisk! Dette har vært en bærende del i vår PACE!-plan, og nå leverer vi, sier CEO i Opel, Michael Lohscheller.
Opel følger opp med å introdusere en helelektrisk versjon av neste generasjon Mokka X og av den nye Opel Vivaro – som begge vil være på plass i 2020.
– Takket være en svært konkurransedyktig pris vil nye Corsa gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for mange nye kunder – den blir en elbil for folk flest, lover Lohscheller
Produksjonen av den ladbare hybridversjonen av Grandland X starter neste år, og bilen vil med sine 300 hestekrefter og firehjulsdrift bli en svært viktig bil for Opel i Norge.