-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første Range Rover Evoque i Norge
Mens I-Pace var den store nyheten fra Jaguar Land Rover i fjor, blir kompakt-SUV-en Range Rover Evoque årets store nyhet. Den nye modellen ble vist frem for pressen onsdag, mens de første kundebilene er ventet i mars/april.
– Evoque har vært en populær modell, men det var behov for en oppgradering, sier produktsjef Sondre Tronrud hos den norske importøren.
Nykommeren har samme fasong som før, og nærmest identiske mål. Eksempelvis har lengden økt med marginale 1 mm, mens høyden har økt med 14 mm, men der stopper likhetene.
Slektskapet til lekre Velar er tydelig, med lignende front, innfelte dørhåndtak osv.
Innvendig er Evoque kraftig oppgradert, noe som var helt nødvendig åtte år etter at første generasjon kom på markedet. En 10-tommers touch-skjerm står sentralt.
På topputgavene finner vi doble skjermer som vi kjenner igjen fra de større, nyere modellene Range Rover og Velar.
Det karakteristiske girvelgerhjulet er (endelig) kastet ut til fordel for en vanlig girspak.
Mens Audi satser på virtuelle utvendige speil på sin e-tron, forsøker Range Rover seg med en ny variant innvendig speil; Clearsight.
Da eierne tidligere har klaget over dårlig utsikt bakover, har man kommet opp med en løsning med et kamera i forbindelse med antennen bak på bilen, som gir en helt annen utsikt, men man har fortsatt mulighet for å bruke speilet som før.
Andre fremskritt er at Range Rover Evoque endelig kan leveres med fabrikkmontert hengerfeste, LED Matrix hovedlys og aktiv cruise-kontroll med «steering assist».
For skiglade nordmenn kommer også den etterlengtede nyheten med en 40-20-40-splitt av baksetet som standard.
– Vi ville aller helst hatt ladbar hybrid fra salgsstart, men den kommer mot slutten av året, sier Tronrud. En 3-sylindret bensinmotor ligger i grunn på denne bilen. Ubekreftede tall tilsier en elektrisk rekkevidde på 51 km.
Fra starten blir Evoque tilgjengelig med konsernets utvalg av bensin- og dieselmotorer, samt som mild hybrid, som får lavere utslipp og forbruk, samt en start- og stopp-funksjon som også trår til ved nedbremsing.
Prisene på Evoque er ikke klare.