Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS roadster

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Audi TT RS

Litt oppgradert TT RS

Det er uvanlig tidlig å foreta livsforlengende inngrep på en toåring, men Audi foretar nå kosmetiske og tekniske oppdateringer på sine TT RS-modeller.

Publisert Sist oppdatert

Den ble først vist på bilutstillingen i Beijing våren 2016, men dagens Audi TT RS var ikke tilgjengelig for salg før tidlig 2017.

Når normal livssyklus for en sportsbil som dette kan være opp mot ti år, så er det tidlig å foreta en facelift allerede etter to.

Men det er altså det Audi nå gjør, om ikke direkte dyptgripende.

Motoren er, som den har vært de siste årene, en femsylindret 2,5-liter med 400 hester og et herlig motorbrøl som får hjerter til å banke – nå tilpasset stadig strengere utslippsregler.

Maks dreiemoment er 480 Newtonmeter i hele området mellom 1950 og 5850 omdreininger.

Med S tronic dobbelclutch girkasse og quattro som effektivt får kreftene ned i asfalten gjør nye TT RS null til hundre på 3,7 sekunder mens toppfarten er elektronisk sperret ved 250 km/t. Spør du pent kan du få løftet denne til 280 km/t.

Via Audi Drive Select kan føreren påvirke firehjulsdrift-systemet og andre komponenter som styring, girkasse, motor og eksoslåt etter eget forgodtbefinnende. De fire modi man kan velge blant er Comfort, Auto, Dynamic og Individual.

LED hovedlys er standard på nye TT RS, og mot pristillegg kan man få LED matrix som automatisk tilpasser seg omgivelsene, samt OLED baklykter som varter opp med spesielle effekter.

Nye Audi TT RS er bestillingsklar. Vi har foreløpig ikke fått oppgitt norske priser, men i Tyskland må man bla opp 67.700 euro for en TT RS Coupé, og 70.500 av samme valuta for en TT RS Roadster.

Powered by Labrador CMS