-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er T-Roc R
Volkswagen R har i dag avslørt bilen som debuterer i Sveits neste uke – en sporty T-Roc.
For ti dager siden sendte Volkswagen ut en første skisse som vi supplerte med spionbilder og informasjon fra Automedia. I dag har de sluppet både bilder og detaljer rundt nye T-Roc R.
Den Golf-baserte SUV-en har fått samme drivlinje som Golf R – en av mine absolutt favorittbiler siden den er ekstremt leken samtidig som den er komfortabel nok for lengre turer.
Dessuten har den et utseende som ikke avslører for mye om hva slags muskler den innehar.
Drivlinjen består av en 2,0-liters turbo bensinmotor med hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. En 7-trinns DSG girkasse leverer kreftene til 4Motion firehjulsdriften som sørger for å sende dem til de hjulene som har best grep.
T-Roc R trenger samme tid fra null til hundre som en Golf R stasjonsvogn, nemlig 4,9 sekunder. (Golf R kombikupe er tidelen raskere). Toppfarten er elektronisk sperret ved 250 km/t.
Blant standardutstyret i T-Roc R inngår sportsunderstell med redusert bakkeklaring, progressiv styring, 17-tommers bremsesystem og en egen «race-modus» for de dagene du vil kose deg maksimalt. Og så er den utstyrt med «launch control» når du skal raskt ut av lyskrysset.
Det elektroniske stabilisator-systemet kan selvsagt skrus av når du vil tøyle grensene maksimalt.
Detaljer i eksteriør og interiør skiller R-utgaven fra en ordinær T-Roc, men uten at det på noe som helst vis blir prangende eller vulgært.
Litt mer aggressiv front, vertikale kjørelys, bakfanger med integrert diffuser, spoiler øverst på bakluka, to doble eksosrør, 18-tommers som standard, 19-tommere mot pristillegg er blant de utvendige detaljene. I tillegg til diverse R-logoer.
Innendørs finner vi sportsseter, lærtrukket sportsratt, pedaler i rustfritt stål og sort taktrekk.
Volkswagen omtaler bilen på bildene som «nær produksjon konseptbil», så regn med det meste av detaljer blir med videre til samlebåndet.