Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R

Her er T-Roc R

Volkswagen R har i dag avslørt bilen som debuterer i Sveits neste uke – en sporty T-Roc.

Publisert Sist oppdatert

For ti dager siden sendte Volkswagen ut en første skisse som vi supplerte med spionbilder og informasjon fra Automedia. I dag har de sluppet både bilder og detaljer rundt nye T-Roc R.

Den Golf-baserte SUV-en har fått samme drivlinje som Golf Ren av mine absolutt favorittbiler siden den er ekstremt leken samtidig som den er komfortabel nok for lengre turer.

Dessuten har den et utseende som ikke avslører for mye om hva slags muskler den innehar.

Drivlinjen består av en 2,0-liters turbo bensinmotor med hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. En 7-trinns DSG girkasse leverer kreftene til 4Motion firehjulsdriften som sørger for å sende dem til de hjulene som har best grep.

T-Roc R trenger samme tid fra null til hundre som en Golf R stasjonsvogn, nemlig 4,9 sekunder. (Golf R kombikupe er tidelen raskere). Toppfarten er elektronisk sperret ved 250 km/t.

Blant standardutstyret i T-Roc R inngår sportsunderstell med redusert bakkeklaring, progressiv styring, 17-tommers bremsesystem og en egen «race-modus» for de dagene du vil kose deg maksimalt. Og så er den utstyrt med «launch control» når du skal raskt ut av lyskrysset.

Det elektroniske stabilisator-systemet kan selvsagt skrus av når du vil tøyle grensene maksimalt.

Detaljer i eksteriør og interiør skiller R-utgaven fra en ordinær T-Roc, men uten at det på noe som helst vis blir prangende eller vulgært.

Litt mer aggressiv front, vertikale kjørelys, bakfanger med integrert diffuser, spoiler øverst på bakluka, to doble eksosrør, 18-tommers som standard, 19-tommere mot pristillegg er blant de utvendige detaljene. I tillegg til diverse R-logoer.

Innendørs finner vi sportsseter, lærtrukket sportsratt, pedaler i rustfritt stål og sort taktrekk.

Volkswagen omtaler bilen på bildene som «nær produksjon konseptbil», så regn med det meste av detaljer blir med videre til samlebåndet.

Powered by Labrador CMS