-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Toyota presenterer GT4-utfordrer
Toyota er i det sportslige hjørnet og presenterer en racerbil basert på nye GR Supra i Genève.
Som navnet indikerer er GR Supra GT4 Concept bygget for det internasjonale GT4-reglementet. Det innebærer biler som er basert på standard produksjonsmodeller, men hvor det er tillatt å foreta enkelte inngrep.
Konseptbilen er litt lengre enn gatebilen for å bli mer aerodynamisk, men samtidig er vekten redusert. Blant endringene er en spesialdesignet front og en stor bakvinge for å optimalisere aerodynamikk og øke marktrykket.
Den har fått lette OZ racingfelger i dimensjon 11x18 tommer. MacPherson fjærben og multilink bakhjulsoppheng er beholdt, men nye konkurransefjærer, støtdempere og anti-roll bars er lagt til. Den kraftige bremsekraften som er nødvendig besørges av Brembo.
Under panseret beholder GR Supra GT4 Concept sin 3.0-liters rekkesekser med twin scroll turbolader. Ytelsen er økt ved hjelp av en motorsport-ECU. Den får også motorsport-spesifisert drivaksler og differensialbrems.
Kupeen er strippet og det er montert inn veltebur, FIA standard brannslukker og OMP racingseter. Konseptet er også utstyrt med en motorsport-spesifikk drivstofftank og et system for hurtigfylling.
GT4 er en av verdens raskest voksende motorsportskategorier, med nasjonale og regionale konkurranser i Europa, Nord-Amerika, Asia og Oceania.
Klassen som ble etablert i 2006 og er sanksjonert av FIA, er designet for å gi både profesjonelle og amatører mulighet til å drive racing uten for store kostnader, og den skal være et springbrett til GT3. Team Norway-fører Marcus Påverud er blant utøverne som kjører i denne klassen.
Toyota Gazoo Racing hevder de vil evaluere interessen fra potensielle kunder rundt Supra GT4 Concept før de bestemmer seg for eventuelt å realisere løpsbilen.