-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nytt og smått fra Hyundai
Det er hyggelig å kunne fortelle at ikke alt som debuterer i New York disse dagene er tre tonns slagskip med plass til en halv armé. Noen er litt mer forsiktige, som den nye Hyundai Venue.
Venue er egentlig ingenting den, oppi det glitzy kjempe-SUV-showet som årets New York utstilling har blitt.
Ikke har den noen fancy drivlinjer, den byr ikke en gang på firehjulsdrift. Ikke har den veldig store muskler heller, og det er ikke noe ved utseendet som gjør at den vil komme med i glansede blader.
Jeg tror kanskje ikke noen vil stoppe og ta bilder av den i det hele tatt – med mindre de er betalt for det.
Den er ganske enkelt et hederlig stykke kompaktbil. Og egentlig forstår jeg ikke helt hva den gjør i New York i det hele tatt.
Den er nemlig allerede presentert i India med fulle spesifikasjoner og med en ganske nøyaktig prisantydning og med offisiell salgsstart 21. mai 2019.
Men for alt jeg vet skal dette også bli en global bil, selv om det begynner å bli tett i kompaktsegmentet hos Hyundai. Det må jo være en grunn til at den ble sendt til New York.
Venue er litt mindre enn Kona, den måler 399,5 x 177 x 159 cm og står på 250 cm akselavstand. Bilen i New York har en 1,6-liters 120-hesters sugemotor med 172 Nm, seks trinns, eller CVT, driver gjennom forhjulene.
Innvendig er det like enkelt som på utsiden, selv om en 8-tommers skjerm sladrer om hvilket århundre vi befinner oss i. Den støtter både CarPlay og Android Auto og nav’en har en tre års oppdatering og viser kork i sanntid.
Jeg liker navnet på utvendige farger også, like nøkterne som resten: Scarlet rød, Intens blå eller Eple grønn dersom du ikke vil ha svart, sølv eller hvit.
Noen assistenter er det om bord. Kollisjonsalarm, filholder, nødbremsing og en monitor som skal si fra når du holder på å sovne. Pluss blindsonevarsler og trafikk på tvers-varsler når du rygger.
Så vidt jeg forstår: mer standard kan det vanskelig bli.
Litt av en kontrast til resten av New York.
Og – er jeg redd – helt irrelevant for oss.