-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Porsche lanserer Taycan 4S og senker prisen med 400.000 kroner
Elektrisk familie-Porsche med 530 hk og firehjulsdrift til 899.900 kroner? Ikke før er Turbo og Turbo S-variantene lansert, så slippes Taycan 4S og prises drøyt 400.000 kroner under turbo-modellen. Bilene vil være i Norge tidlig på nyåret.
Ikke før er pressekjøringen av toppmodellene av Taycan, Porsches første batterielektriske modell, unnagjort, så slippes prisene på «folke-Porschen»: Taycan S, fortsatt med drift på alle hjul, men effektjustert ned fra 625 hk (boost 680/761 hk) til 530 hk og samtidig prisjustert ned drøyt 400.000 kroner – fra 1,3 millioner til 899.900 kroner.
Det betyr at Taycan S akselererer litt langsommere enn Turbo og Turbo S, men den er på ingen måte langsom ved at 0 – 100 km/t går unna på 4,0 sekunder. Tilsvarende tall for Turbo S er 2,8 sekunder og for Turbo 3,2 sekunder.
Får mange biler
– Vi har giret opp organisasjonen det siste året for å håndtere det økte volumet, kommer det nøkternt fra kommunikasjonsansvarlig Maren Helgestuen.
Jeg har kjørt Taycan Turbo S og kan garantere at råere total kjøreopplevelse med masseprodusert elektrisk bil finner du ikke i noen av konkurrentene.
Mange pakker
Turbo og Turbo S som tetter prishullet mellom de ulike variantene.
Her har du de viktigste priseksemplene:
* Taycan 4S: Kr. 899.900,-
I tillegg kommer naturligvis alle former for skreddersøm.
Kan oppgraderes
Taycan 4S redusert batteripakkestørrelsen sammenliknet med Turbo og Turbo S fra 93,4 kWt til 79,2 kWt hvilket i praksis kun betyr at rekkevidden er redusert med rundt 50 km til 407 WLTP-kilometer.
Men her ligger en oppgraderingsløsning til 57.800 kroner som består i å velge den største batteripakken med en gang. Stor batteripakke øker rekkevidden i 4S til 463 km og maksimal ytelse til 571 hk.
Ikke gratis strøm
Porsche sier selv at den nordiske pakken med utvidet batterikapasitet er spesielt tilpasset norske kjøreforhold. Med pakken koster bilen rett over millionen.
Selv om Porsche 4S er litt «ribbet» for utstyr og ytelse sammenliknet med Turbo og Turbo S-variantene, har den fortsatt 19 tommer store felger, 4D Chassis Control som analyserer og tilpasser de ulike chassis-systemene i nåtid til kjøreforholdene.
Men kun ytelses-pakken har aktiv krengningshemming og bakhjulsstyring.