-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lamborghini tar e-Sport på alvor
Hvis du virkelig setter i gang og bygger en fullskala konseptbil er det som regel for å vise den frem til noen som betyr noe. Lambo satset på ungdommen som kjører fort på skjerm.
Vi har allerede vist dere skissene til Mazdas nye Gran Turismo deltaker neste år.
De ble vist i forbindelse med FIAs finaler i Gran Turismo Championship sist weekend i Monaco.
Et virkelig verdensmesterskap, både for førere og for biler.
Der ble en utrolig månerakett av en bil, Lambo V12 Vision Gran Turismo Concept, avduket.
Bortsett fra at utseendet var ganske ekstremt – det er vel ingen som tror at dette er en racerbil på ramme alvor? – var dette en konseptbil på høyde med de Lamborghini har presentert på bilutstillinger og til spesielle jubileer.
Men jeg har følelsen av at det har vært en større direkte målgruppe til stede ved slike anledninger andre steder enn det var her.
Det er mulig at de fleste talentfulle gamere i tenårene er Lamborghini-kjøpedyktige, men jeg har vel på følelsen av at dette var en veldig smart måte av Lambo å fortsette med å bygge merkevaren på.
Det kan umulig skade dem å nærme seg grasrota på denne måten, mens Ferrari svever høyere og høyere langt der oppe.
Nå kan det selvfølgelig også være at Lamborghini ser med litt ironi på innsatsen sin. Av en eller annen grunn har de nemlig plassert denne bilen på månens overflate på et av bildene de har sendt ut.
Er det ikke Elon Musk som drømmer om slikt?
Men på den annen side påstår Lamborghini at de har tegnet dette masete karosseriet med aerodynamikk i bakhodet.
Her er det så mange vinkler og kurver og kanter, egnet til å virkelig forstyrre luftstrømmene, så en gjennomsnitts virvelvind som møtte denne bilen en dag ville tro han hilste på tjukkeste slekta. Denne ser ut som den roter til aerodynamikken før den har begynt å bevege seg.
Men det kan den. For bilen er fullt kjørbar. Med 819 hester hybridanlegget fra Frankfurt-debutanten Sián.
Dessuten har den arvet en-seters oppskriften fra Egoista og lakkfargen fra Reventon.
Så er det noe med det Y-formede signaturlysene, og sidevinduene som på mange måter trekker forbindelser helt tilbake til Marzal-konseptet i 1967.
Men glem alt som heter tradisjon og alvor og masse hester. Her har Lamborghini kommet opp med en bil som vil bli svært spektakulær når den skal delta i verdensmester-rundene neste år.
Og selvfølgelig håper Audi-filialen i San’Agata Bolognese at denne kan bli så populær blant gaming-kidsa at de opparbeider seg skikkelig kred i disse miljøene også.
Da har det garantert vært verdt innsats og investering.