-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nå kan du bestille RAV4 plug-in
Den ladbare hybridutgaven av Toyota RAV4 er nå klar for bestilling. Importøren tror RAV4 blir den mest populære hybridbilen i Norge i 2020, selv om nykommeren ikke er på plass før i andre halvår.
Den første plug-in hybrid-elektriske versjonen av RAV4 bygger på mer enn 20 år med ledende hybridteknologi fra Toyota, og kommer ifølge produsenten med mer kraft, bedre drivstoffeffektivitet og mindre utslipp enn noen andre modeller i klassen.
– Vår nye RAV4 har vært en stor suksess i Norge og ble den mest solgte hybridbilen i landet i 2019. Med en ny Plug-in hybrid variant i utvalget har vi ambisjoner om å øke salget fra rundt 5000 enheter til over 6000 RAV4 i 2020, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.
Som Plug-in hybrid er RAV4 priset fra 461.800 kroner. Til sammenlignet får du en «selvladende» hybrid fra under 390.000 kroner med forhjulsdrift, og fra kr 433.600 med drift på alle fire.
Toyota Norge poengterer at det utstyrsmessig er forskjeller mellom dagens hybrid-modell og den kommende, ladbare varianten.
Eksempelvis får alle Plug-in modeller mulighet for strømuttak i bagasjerom, klimaanlegg som kan fjernstyres og forhåndsinnstilles, samt en forbedret multimedialøsning med støtte for Apple Carplay og Android Auto.
– I Norge er Plug-in hybrid gunstig avgiftsmessig. På tross av større kostnader i produksjonen knyttet til batteriet, er utstyrsjustert pris relativt lik dagens RAV4 hybrid takket være avgifts-fordelene, sier Olsen.
Les vår prøvekjøring av nye Toyota RAV4
Nye RAV4 Plug-in hybrid har maksimal effekt på 306 hk, og om du har dårlig tid akselerer den til 100 km/t på 6,2 sekunder. Ifølge Toyota er det raskere enn samtlige rivaler med konvensjonelle drivverk.
Og ikke minst viktig – den elektriske rekkevidden er oppgitt til hele 60 kilometer basert på WLTP-syklusen. Det burde dekke det daglige kjørebehovet for svært mange.
I tillegg er målet at bilen skal få klasseledende CO2-utslipp og drivstofføkonomi: Toyota har allerede oppgitt foreløpige data for WLTP-standard som indikerer et CO2-utslipp på under 30 g/km.
Jeg er litt spent på det Toyota foreløpig ikke har nevnt med et ord – bagasjerommet. På den ladbare utgaven av Prius er det som kjent meget upraktisk. Har de funnet en bedre løsning her?
– Bagasjerommet er ikke vesentlig mindre, men jeg har dessverre ikke noen tall på dette ennå, svarer informasjonssjef Espen Olsen på mitt spørsmål. Det høres jo lovende ut.
Nøkkelinformasjon:
- RAV4 Plug-in hybrid har samme 2,5 liter bensinmotoren som Hybridmodellen med en samlet effekt på 225 kW / 306 hk
- Elektrisk motor yter 134 kW (182 hk) foran og 40 kW (54 hk) bak
- 0-100 km/t på 6,2 sek
- Mer enn 60 km elektrisk rekkevidde
- 1500 kg hengervekt
- Alle Plug-in modeller har svartlakkerte hjulbuer og kanalskjørt
Nytt utstyr som ikke er tilgjengelig på dagens RAV4 hybrid:
- Head Up Display (Executive Bitone)
- 19" alufelger (Executive Bitone)
- 230V 150W kontakt i bagasjerom på alle modeller (hjemmekontakt)
- Klimaanlegg som kan fjernstyres (som Prius Plug-in)
- 9" Multimediaskjerm fra Active grad og oppover
- Android Auto og Apple CarPlay
Nye RAV4 Plug-in Hybrid introduseres i tredje kvartal 2020, men er allerede nå mulig å reservere eller forhåndsbestille.
Utstyrsgrad | Veil. utsalgspris |
Life | kr 461.800 |
Active | kr 478.200 |
Active Panorama | kr 491.500 |
Active Tech | kr 494.100 |
Active Tech Panorama&JBL | kr 516.500 |
Executive Bitone | kr 543.600 |
Executive Bitone Panorama | kr 556.900 |