-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Volkswagen med Porsche-løsning
Volkswagen Touareg er den ujålete fetteren din Porsche Cayenne. Nå blir den endelig tilgodesett med Cayennes mest populære drivlinje i Norge.
Hvis du syns 462 hester og 700 Newtonmeter høres kjent ut er det ikke så rart – nye Touareg R får nemlig tekniske data tilsvarende de Cayenne E-Hybrid varter opp med.
Nå er ikke Volkswagen konkrete med hensyn til elektrisk rekkevidde – de sier bare at «et batteri på 14,1 kWh gjør det mulig å kjøre typiske pendlerdistanser helelektrisk.»
Da skal du neimen ikke bo langt unna jobben din, Porsche oppgir 32 kilometer. Muligens klarer VW å vri ut litt mer?
Så sant batteriet har tilstrekkelig ladenivå, starter nye Touareg R alltid i det helelektriske «E-MODE». Det er også mulig å kjøre elektrisk i opptil 140 km/t.
Som alle Touareg-modellene, har den nye R-utgaven permanent firehjulsdrift som standard. Kraftoverføringen går gjennom en åttetrinns automatgirkasse med «Tiptronic».
En senterdifferensial med asymmetrisk fordeling av dreiemomentet (torsen) kan gi inntil 70% av drivkreftene til forakselen, og inntil 80% av kreftene kan leveres til bakakselen.
Den kraftfulle drivlinjen med 700 Nm dreiemoment gjør at tillatt tilhengervekt er hele 3,5 tonn.
Det nye flaggskipet er utviklet av Volkswagen R, som tradisjonelt står for merkets mest sportslige modeller. Bilen er ifølge produsenten den første R-modellen med plug-in hybriddrivlinje.
Touareg R er den trede plug-in-modellen fra Volkswagen, som følger i sporene etter Golf og Passat GTE. Dette blir derimot den første firehjulsdrevne modellen i Volkswagens rekke av hybrider.
Drivlinjen består av en V6 TSI bensinmotor med 340 hk (250 kW), og en elektrisk motor med 136 hk (100 kW). Når begge enhetene yter maksimalt med en boost-funksjon, er systemytelsen 460 hk (340 kW), og dreiemomentet 700 Nm.
Nye Volkswagen Touareg R kommer på markedet i siste halvdel av 2020.