-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Etterlengtet folke-SUV
Blant alle nye modeller som skal lanseres i Norge inneværende år, er nok dette en av de mest etterlengtede.
Navnet ble offentliggjort for en snau måned siden, men langt mer interessant er forsmaken vi fikk gjennom Vision iV Concept på fjorårets Genève-utstilling.
Den gule konseptbilen fristet med spesifikasjoner som fikk mange nordmenn til å tenke at nå, endelig kommer det en elbil som kan dekke alle hverdagslige behov. Vi har fått antydet rekkevidde på rundt 50 mil, firehjulsdrift, hengerfeste og plass nok til hele familien.
Og siden den er en Skoda får den trolig også en attraktiv pris. I alle fall sammenlignet med søstermodellen ID.4.
Dersom Enyaq får overført dimensjonene fra Vision iV blir den en direkte konkurrent til kommende Tesla Model Y og Ford Mustang Mach-E. Altså en drøy halvmeter lengre enn volumselgere som Kona Electric og e-2008. Og kan dermed forsvare en høyere pris enn disse.
Skoda-modellen vil ha mange felles trekk med Volkswagen ID.4 som skulle vært vist i Genève, og som vi vet at i første omgang kommer med bakhjulsdrift. Se ikke bort fra at det vil gjelde Skodaen også.
Selv om den sorte bilen ser svært lett kamuflert ut ser jeg ikke bort fra at Skoda prøver å lure oss. Ser ikke grillen veldig påklistret ut? Og hva med hekken som er godt pakket inn og pålimt falske lykter?
Med hensyn til levering så er det eneste vi vet med sikkerhet at Enyaq skal lanseres i løpet av 2020. Det betyr at den skal avdukes offisielt innen årets utløp, og kanskje åpner importøren for bestilling, men det betyr ikke at det kommer kundebiler ut på markedet.
Så dere tusener som står på venteliste må utstyre dere med en stor porsjon tålmodighet – dere har neppe ny bil i garasjen før et godt stykke inn i 2021.