Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga

Ladbar Kuga klar for Norge

Nye Ford Kuga er klar for lansering, nå også som ladbar hybrid.

Publisert Sist oppdatert

Nye Ford Kuga tilbyr ifølge importøren kombinasjonen av god plass, økt komfort og lavere drivstofforbruk. Det skyldes ikke minst at Kuga nå kan leveres som ladbar hybrid.

– Nye Ford Kuga er utviklet for å kunne tilby kundene et helt unikt mangfold av drivlinjer, klasseledende plass, det siste innen avanserte teknologier og med den ladbare hybridvarianten muligheten til å gjøre unna det aller meste av hverdagskjøringen på ren elektrisk drift, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

Mest aktuell for Norge er den ladbare hybriden med samlet effekt på 225 hk og en elektrisk rekkevidde på opptil 56 km.

Videre tilbys en mild hybrid-variant med 150 hk samt en 190-hesters EcoBlue dieselmotor med firehjulsdrift. Til høsten kommer også en hybridversjon med firehjulsdrift og 204 hk.

Den tredje generasjonen av Kuga kommer i tre utstyrsvarianter; godt utstyrte Titanium, sporty ST-Line og luksuriøse Vignale. Alle med sitt særpreg tilpasset den enkelte kundes ønsker og behov.

– Med nye Kuga som ladbar hybrid er vi veldig fornøyd med å kunne tilby våre kunder en romslig SUV med en drivlinje vi vet de har ventet på. Rekkevidden – målt etter den nye og langt strengere WLTP-målemetoden – vil være opptil 56 km ved kombinert kjøring og hele 68 km ved bykjøring. Det betyr at de aller fleste kan kjøre bilen helelektrisk med nullutslipp i hverdagen, sier Fords administrerende direktør.

Kuga er Fords mest populære SUV-modell i Europa. I alt ble det solgt hele 161.400 Kugaer i 2019, en økning på nesten 5% sammenlignet med året før. Siden den ble lansert i 2008 har Ford solgt godt over en million Ford Kuga i Europa.

Den ladbare hybride har en samlet effekt på 225 hk og et snitt-forbruk etter WLTP-målemetoden på 0,14 l/mil, tilsvarende et CO2-utslipp på 32 g/km.

Sjåføren kan selv bestemme når bilen skal kjøre elektrisk. Dette gjøres ved hjelp av kjøremodusene "EV Auto", "EV Nå", "EV Senere" og "EV Lading".

Her er noen priseksempler:

  • En godt utstyrt Ford Kuga Titanium plug-in med blant annet 18-tommers aluminiumsfelger, oppvarmet frontrute, navigasjon, justerbare bakseter og filskiftevarsler med kantoppdagelse koster fra 399.000 kroner.
  • Den sportslige Kuga ST-Line som ladbar hybrid, med blant annet LED hovedlys, delskinnseter, premium lydanlegg fra B&O og 12,3-tommers instrumentpanel koster fra 439.000 kroner.
  • Toppmodellen Kuga Vignale ladbar hybrid med blant annet blendefrie LED hovedlys, head-up-display, handsfree bakluke, skinnseter og aktiv støydemping som standard koster fra kr 472.000.

Nye Kuga er 44 mm bredere og 89 mm lengre enn den utgående modellen. Akselavstanden har økt med 20 mm. På innsiden har det gitt bredere plass i både skulder- og hoftehøyde for passasjerene både bak og foran.

Den bakre seteradene kan skyves frem og tilbake slik at du selv kan prioritere hvor det er viktigst med best plass. Ved å skyve setene til fremste posisjon får du et bagasjerom på hele 645 liter. Plasseres setene i den bakre posisjonen får du bedre plass til bena

For første gang kommer Kuga med FordPass Connect integrert modem – noe som bl.a. gjør bilen til en mobil WiFi-hotspot som 10 enheter kan koble seg opp mot samtidig.

Et nytt 12,3-tommers heldigitalt instrumentpanel viser klare og høyoppløselige ikoner og bilder som gjør det enklere og mer intuitivt å bruke.

Nye Ford Kuga er den første SUV-en som er bygd på Fords nye globale plattform, C2. Denne gir forbedret aerodynamikk for bedre drivstoffeffektivitet. Den reduserer også vekten på bilen med hele 80 kilo sammenlignet med utgående modell med tilsvarende drivlinje, samtidig som plassen forbedres.

I tillegg er det en plattform som er designet for å forbedre bilens sikkerhet ved en eventuell kollisjon. Den har også 10 % bedre torsjonsstivhet for ytterligere å forbedre kjøredynamikken.

Den nye arkitekturen har bidratt til å gjøre den nye SUV-en enda sikrere. Nylig ble den tildelt 5 stjerner og toppscore i kollisjonstest hos EuroNCAP.

Powered by Labrador CMS